השקעות נדל”ן בחו”ל יתרונות חסרונות

בכל דבר קיימים יתרונות וחסרונות, אך כאשר מדובר על השקעה של כסף רב, כגון רכישת נכס בארץ או בחו”ל יש לבצע את הבדיקות הנכונות ואז להחליט לגבי השקעות בחו”ל יתרונות חסרונות. למשל היתרון ברכישת נכס בארץ, שקל להגיע לנכס כי מדובר בנכס הנמצא במדינה שלכם, ישנם אנשים שאוהבים לחוש את הנכס והעובדה שהנכס קרוב אליהם רק מרגיע אותם. מצד שני, החיסרון של רכישת נכס בארץ הוא המחיר, המיסוי וכל מה שקשור לבירוקרטיה.

גם מבחינת רכישת נכס בישראל, כאשר בעלי הנכס דוברים את השפה, המנטאליות והחוקים, קל יהיה להתנהל. החיסרון הבולט ברכישת נכס בישראל, הוא התשואה. מדובר על תשואה של 4%-5% שנתית והיצע הנכסים קטן. התשואה ברכישת נכס בפולין עומדת בשיעור של 7%, שזו תשואה משמעותית בהשקעה של רבע מחיר של דירה בתל אביב.

נגישות רבה למידע גם ברכישת נכס בחו”ל

אם לא היינו חיים ב-121, אולי היה לנו קשה יותר להשיג נכס בחו”ל, לקבל מידע וכדומה. היום, יש לנו אינטרנט והמידע הינו נגיש יותר מאי פעם. הזמינות של השקעות נדל”ן בחו”ל, וכן ניצול הפרשי מטבע והגדלת התשואה הינם משמעותיים יותר. אפיקי ההשקעה בארצות שנמצאות מעבר לים זמינה יותר לאנשים מן השורה ומייצרת עבור המשקיעים בנדל”ן בחו”ל יתרונות אשר בעבר ניתן היה רק לחלום עליהם.

אם אתם סבורים שאולי החיסרון הבולט, הינו ניהול הנכס בשלט רחוק מהארץ, אולי זה עשוי להוות חיסרון למי שאינו מסתייע בחברת ניהול מקומית ומקצועית אשר עוסקת שנים בכל הקשור לתחזוקה, איתור דיירים, הפקדת כספים מהשכירות וכל מה שקשור למיסוי, ייעוץ משפטי וכדומה.  אלה עשויים אולי להתקשות בניהול ללא חברה מקצועית, אך מי שמסתייע בחברת ניהול הנמצאת בארץ היעד של הנכס שנרכש, יכולים להיות סמוכים ובטוחים כי הכול מתקתק כמו שעון.

הדבר המהותי ביותר – למצוא שוק נדל”ן יציב בחו”ל

 

זה הדבר החשוב ביותר, כל השאר זניח, היות וישנם שווקי נדל”ן בחו”ל שהם אינם יציבים עומת שוק הנדל”ן בישראל. למרות כל זאת, ניתן בהחלט למצוא את אפיקי ההשקעה האטרקטיביים באזורים של מזרח אירופה כמו פולין למשל שהשוק שם יציב מאוד וכן, הכלכלה יציבה. בדרך כלל, על המשקיע הישראלי, לטוס לפולין או לכל יעד אטרקטיבי באירופה, בכדי לתור אחר נכס ולבצע את הפעולות הדרושות לרכישת הנכס ולרישומו בטאבו המקומי של מדינת היעד. לאחר מכן, כאשר בוחרים בחברת ניהול נכסים, אין צורך לטוס יותר, היות וחברת הניהול תבצע את כל מה שנדרש בנכס.

WhatsApp chat