רכישת נדל"ן בוורשה – תור הזהב למשקיעי נדל"ן ישראלים

בשנים האחרונות, רכישת נכס בישראל, הפכה לעסק די יקר ואפילו במושגים מסוימים, בלתי ניתן להשגה. זו הסיבה שרבים ממשקיעי הנדל”ן הישראלים, שינו את יעדי ההשקעה שלהם והם משקיעים היום באירופה, כאשר האזור הגיאוגרפי, הוא יותר במזרח אירופה, אשר הפכה ליעד נכסף עבור משקיעי הנדל”ן הישראלים שמעדיפים להשקיע בפולין על פני ישראל. העולם היום, הפך לכפר גלובאלי, אשר מאפשר להרבה מהישראלים להשקיע את כספם בהשקעות מניבות ויציבות לאורך שנים, כאשר הנכסים עצמם עולים בערכם.

העיר וורשה, שהיא עיר הבירה של פולין, כבר עקפה ערים אמריקניות כגון סיאטל ובוסטון וערים נוספות באירופה, כגון דבלין ומינכן. מדובר על המוקד הפיננסי של כלכלת פולין, אשר מהווה אף צומת תחבורה אידיאלית עם מוקד ייצור רב ומגוון. תושבי העיר וורשה, נהנים מכלכלה חזקה במיוחד במגזר השירותים המתרחב והם רוכשים נכסים בבירה ובסביבתה. התוצאה, הינה מגדלי דירות יוקרה חדשים ושדרוג נכסים קיימים. בשנת 2018, מחירי הדיור בוורשה, עלו בשיעור של 6.8% לפי מדד המגורים העולמי.

כוח הקנייה של נדל"ן בוורשה מאפשר הזדמנויות רווחות לישראלים

ישראלים שיש להם סכום צנוע להשקעה בנדל”ן נדחקים משוק הנדל”ן הישראלי, לשווקי נדל”ן שנחשבים לנוחים בהרבה, מה שמאפשר הזדמנויות רווחיות בין מדינות הגוש המזרחי, כאשר פולין בראשן ומציגה יציבות כלכלית מרשימה וכן, תחזית הצמיחה הינו אופטימיות לשנים הבאות. המשבר העולמי שתקף את רוב מדינות העולם, בשנת 2008, פסח על פולין והמדינה המשיכה לגדול בקצב קבוע ובטוח, מה שהדביק את הפער מול מדינות האיחוד האירופי. עליית איכות החיים וגובה ההכנסה המשיכו לנסוק והנתונים של ה-תמ”ג הפולני מאז 2007 הראו עלייה של 5.1% לעומת השנה הקודמת. גם מבחינת התיירות, וורשה נחשבת למוקד תיירותי אטרקטיבי.

המחיר הממוצע לבית בוורשה עלה ב-11.52% בשנת 2018 וורשה למעשה, הינה העיר שבה מחירי הדיור הינם מהיקרים ביותר בפולין. מחיר של מ”ר עומד על 2,394 יורו. בישראל כבר עשר שנים שקיים קיפאון בנדל”ן בשל הביקושים הנמוכים לו בישראל והקשחת תנאי המשכנתא. מצב השוק הנוכחי רק מראה כי הזמן הטוב ביותר להשקעה בנכסי נדל”ן בפולין הינו כעת.

למרות שוורשה הינה עיר הנחשבת יקרה יותר
משאר הערים בפולין מדוע רכישת נכס הוא צעד כדאי?

בוורשה נמצא נמל התעופה הלאומי הנקרא “אוקנציה” והוא נמצא כ-10 ק”מ ממרכז העיר עם מעל ל-70 טיסות מקומות ובינלאומיות ביום ומעל ל- 12 מיליון נוסעים בשנה. זהו שדה התעופה הגדול ביותר בפולין ובכל יום ישנן טיסות ישירות מוורשה לת”א. כל הנתונים הללו, רק גורמים לצנועה ערה של משקיעים ישראלים בפולין מכל הסוגים במיוחד בעיר כה גדולה ומתועשת כמו וורשה. העלות של דירה בת 90 מ”ר במרכז בירת פולין-וורשה, עומדת על 235,000 יורו ושכירות חודשית של דירה זו, עולה כ-1,200 יורו לחודש. תשואה די דומה, ניתן לקבל ברכישת דירה בת 120 מ”ר כאשר מחירי הרכישה והמכירה יהיו כמובן שונים במעט. תשואה זו, ניתן לקבל גם במרכז וורשה וגם בפריפריה של עיר זו.

לאחר נתונים מרשימים אלה בהשקעת נדל”ן בוורשה, נוסיף את הצטרפותה של פולין לאיחוד האירופאי ואת דירוגי האשראי שרק משתפרים, את נתוני התעסוקה המעולים, התמונה פשוט ברורה יותר ומציבה את וורשה במיקום כה גבוה, כך שערים אחרות בעולם, רק חולמות להגיע למיקום גבוה זה. גם בגלל העסקים אשר שגשגו בפולין, גרם לצעירים רבים להגיע לפולין, מילאו מקומות עבודה ויצרו מקומות בילוי חדשים. גם מסעדות אופנתיות ומועדונים טרנדיים גרמו לכך שהתנופה העסקית רק תנסוק. גם קצב הבנייה גדל בעשרות אחוזים והדרישה הבלתי פוסקת לפתרונות דיור ויחד עם כל אלה גם הזדמנות שלא תסולא בפז להשקעה מניבה.

פוטנציאל השבחה ורווחים מרגע רכישת הנכס – תנו לכסף לעבוד בשבילכם

ממש כמו המשקיעים העסקיים, כך ישנה רשימת יתרונות די ארוכה גם עבור משקיעי הנדל”ן הפרטיים. פוטנציאל ההשבחה בנכס הנרכש בפולין, עומד על 25% והתשואה, הינה גבוהה כבר מרגע הרכישה של הנכס. גם שיטת המיסוי הידידותית, גרמה למשקיעים רבים לנהור מקצוות העולם, על מנת להשקיע הנדל”ן בוורשה שבפולין. פולין, נמצאת במקום הרביעי והמכובד ברשימת המדינות שבהן הצמיחה הינה הגבוהה בותר במדינות אירופה. מי שמעוניין להרוויח הרבה מהשכרת נדל”ן, תחום ה- AIRBNB, הינו הנבון ביותר , היות והתיירות הינה גבוהה בוורשה והשנה, 2020, יגיעו לפולין 20 מיליון תיירים

היתרונות הבולטים ביותר ברכישת נדל”ן בוורשה, הינם הקרבה של פולין לגרמניה שהיא המדינה החזקה ביותר באיחוד האירופי, מה שמהווה יתרון כלכלי ותיירותי ויש בפולין הגירה חיובית, פנימית וחיצונית. גם צמיחתו המהירה של השוק בפולניה, הביאה לביטוי בעלייה עקבית בשיווי הנכסים וגם בתשואות של נכסים להשכרה. יש לציין, כי בשנתיים האחרונות, טיפסו מחירי הנדל”ן בפולין ב-20%-25% ועל פי הצפי, המגמה תעלה ותתרחב. מלבד התשואה משווי הנכס, למשקיעים בדירות בפולין, תהיה צפויה תשואה שנתית בסך של 5%-7% מההשכרה בשווי של פי שנים מגרמניה{2.95%} ובבריטניה {2.71%}. מה שהופך את וורשה ואת פולין בכלל, ליעד נדלני אטרקטיבי במיוחד. המחיר בוורשה, עומד על 440,000 ש”ח עבור דירה בגודל של 40 מ”ר, כאשר סכום זה הוא כמחצית ממחיר של דירה באותם הנתונים בברלין וכרבע מחיר ביחס לדירה בתל אביב. מגמות הנדל”ן, הכוללות מוזנות מעלייה בהיקף של המשקיעים בשוק זה. מהביקוש שרק עולה למשכנתאות ומפערים שהם די מובנים לטובת הביקוש הרב.

מטבע יציב ונתונים כלכליים חיובים וסביבה עסקית חזקה - עוד סיבה להשקעה בנדל"ן

הנתונים הכלכליים בפולין, רק מחזקים את הכדאיות של השקעה בנדל”ן בוורשה ובעוד 9 ערים גדולות ויציבות בפולין. מדובר על חוסן כלכלי, מטבע חזק כאשר מראה על נתונים כלכליים חיוביים וסביבה עסקית יציבה וחזקה. על פי נתונים נוספים, הכלכלה הפולנית, התרחבה ב- 4.6% ובשנת 2017, הצמיחה המהירה ביותר מאז שנת 2011. על פי הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה , הצמיחה נתמכת על פי הביקושים המקומיים החזקים והעלייה הגוברת והקבועה בהשקעות אשר נובעת גם מהגדלת התקציבים של האיחוד האירופאי ואף מפעילות כלכלית חזקה של מדינותיה השכנות של פולין וש שותפי הסחר העיקריים של פולין.
עוד מראים הנתונים הכלכליים בפולין, כי ברבעון הראשון של שנת 2018, התרחב המשק הפולני ב- 5.2%, בהשוואה לשנה הקודמת – 2017.כמו כן, הגירעון התקציבי של פולין, עמד על 1.5% מהתמ”ג ב-2017 והוא היה הנמוך ביותר מאז תחילת מדידה זו מ-1995. החוב הממשלתי גם הוא הופחת ל-50.6% מהתמ”ג. האינפלציה השנתית השנה {2019} הינה בקצב משוערך של 1.1% על פי הנתונים. גם שיעור הריבית במשק הינו יציב ועומד על 1.5% כבר תקופה ארוכה. בפולין, תוכלו למצוא משרדי נדל”ן של ישראלים המכירים היטב את השוק, יסמכו לייעץ לכם ולסייע לכם בבחירה הנכונה של נכסי נדל”ן מניבים, כך שהכסף פשוט יתחיל לעבוד בשבילכם…

WhatsApp chat