אחד היעדים המעולים להשקעה בנדל"ן – קרקוב פולין

פולין, ממוקמת במזרח אירופה, בין גרמניה לאוקראינה, בגלל הכלכלה הצומחת ובהשוואה לשאר מדינות אירופה, חברות רבות בוחרות להשקיע דווקא בפולין. בהתאם לחוק של פולין, כל אדם יכול לבצע השעות נדל”ן בפולין, היות ופולין, הינה חברה באיחוד האירופי. המיסים בפולין נמוכים באופן משמעותי משאר מדינות אירופה חוץ מהמע”מ שהוא בגובה של 23% על רוב השירותים.משקיעים זרים, רשאים להיות בעלי תאגידים וחברות מקומיות, דיבידנדים והסדרי המס, מבוטחים על פי חוק. לישראל ולפולין, קיים הסדר מיסוי אשר מושך משקיעים ישראלים, כך שלא קיים כפל מס והתהליך הופך למשתלם ונוח.

 

כלכלת פולין, נמצאת במצב מעולה. השכר בעלייה, שיעור האבטלה בירידה והכלכלה צמחה ב-5.1% בשנת 2018 לעומת השנה הקודמת שבה גם חלה עלייה של 4.8%. גם שוק הנדל”ן בעלייה  והשנה – שנת 2019, צמחה כלכלת פולין בעוד 3.8%. מחיר דירות בשבעת הערים הגדולות בפולין, עלה ב-7.11%. ברבעון האחרון של שנת 2018, מחירי הדירות עלו ב-2%. מגמה זו, הינה רק בעלייה וגורמת למשקיעים רבים, להתעניין בנדל”ן פולין.

פנינת נדל"ן בקרקוב הקוראת למשקיעם מכל קצוות העולם

אחת הערים המרכזיות אשר הפכה לפנינת נדל”ן הינה העיר קרקוב שהיא מרכז החינוך. קיימים  11 מוסדות אקדמיים בעיר זו, כאשר בהם לומדים 170,000 איש. בקרקוב קיימות האוניברסיטאות החשובות והעתיקות ביותר. גם שדה התעופה הבינלאומי ע”ש יוחנן פאולוס השני בקרקוב, ממוקם כ- 11 ק”מ ממרכז העיר. קראקוב התפתחה לאורך מאות שנים והיא ניכרת בארכיטקטורה המדהימה שבה. קיימים 40 פארקים בעיר יחד עם עשרות גני ירק, שמורות טבע ויערות. קרקוב, הוכרזה כבירת התרבות האירופאית, לשנת 2000 ע”י האיחוד האירופי. העיר, גורמת למיליוני תיירים להגיע בכל שנה, הן בשל ופייה של העיר וכן בשל הקרבה שלה לגבול צ’כיה.

 

מערכת החוקים בפולין, שונה באופן משמעותי מישראל. גם שיטת הרישום במקרקעין הינה שונה בתכלית מזו המוכרת לנו בארץ. למרות שנרשמת הערת אזהרה לטובת הקונה והעסקה תסתיים בלשכת רישום המקרקעין, קיים גם חוק הגנת רוכשי הדירות אשר בא להגן על זכויותיהם של הרוכשים והגנה על כספם על הצד הטוב ביותר ואפילו טובה בהרבה יותר בהשוואה לחוק מכר הדירות בארץ.

תשואות נדל"ן בקרקוב

יש לציין, כי מחירי הדירות בעיר קרקוב, עלתה אשתקד ב-11.49% ומחירו של מ”ר עולה 1,968 יורו. התשואה שתתקבל מהשכרת דירה למגורים עומדת על 6%. עלות דירה  בגודל של 90 מ”ר, הינה 200,000 יורו ודמי השכירות, בשיעור של 1100 יורו לחודש, מה שמניב תשואה של 6.5%. מגמה חיובית זו של נדל”ן בפולין, גרמה למשקיעים ישראליים אשר הבינו עם השנים שהיעד להשקעה בנדל”ן מניב, נמצא בגוש המזרחי של אירופה. המחירים הנמוכים של דירות להשקעה בפולין, גורם לכך שמדובר למעשה, בהשקעת נדל”ן מוצלחת.

 

לא לחינם, נרשמה פולין כיעד השקעות נדל”ן  המובילה בשנים האחרונות. המדינה נהנית מפיתוח וצמיחה ותנופה רבה. אוכלוסיית פולין, מונה כ-40 מיליון תושבים ושכנותיה הן” גרמניה, צ’כיה, סלובקיה וליטא. גם שכינותיה  הנוספות כמו אוקראינה ובלרוס,, מהווים יתרון משמעותי לעסקים כאשר פותח בפניה שוק של 250 מיליון צרכנים ברדיוס של 1,000 ק”מ. מיותר לציין, את יופייה המיוחד של העיר קראקוב ומוקדי העניין והפנאי הרבים בעיר זו. גם המסעדות ואיכות החיים, גורמים לעיר קראקוב להיות יותר אטרקטיבית עם השנים.

אפיק השקעה בנדל"ן בפולין בעלייה כבר 10 שנים

נכון להיום, פולין הינה יעד מיקור חוץ המועדף על חברות אירופאיות ואמריקאיות. חברות רבות, מנהלות את מרכזי הלוגיסטיקה שלהם בעיר זו וחברות גדולות כגון אמזון, החליטו לנצל את כוח העבודה המשכיל מצד אחד והזול מצד שני וכן את המיקום במרכז אירופה ופתחה שלושה מרכזים לוגיסטיים גדולים. גם חברות ידועות נוספות בעולם, פתחו סניפים ומרכזים גדולים בפולין כמו: UBS, Swiss, Royal Dutchוחברת Procter & Gamble. לדבריהם של מומחי הנדל”ן בפולין, יעדי ההשקעה המובילים הם: וורשה, קראקוב, ורוצאלוב, קטוביץ’, לודג’ וגליביצה.  נתונים אלה, מאפשרים למשקיעים זרים רבים, ליהנות מתשואה יצבה ורווחים חודשיים כאשר הם משכירים את נכסיהם והערך של נכסיהם רק עולה לצורך מכירה עתידית ברווח יפה.

מדוע השקעה בנדל"ן בעיר קראקוב הינה כה משתלמת?- הנתונים מספרים..

בעיר קראקוב, חיים מעל למיליון תושבים, אשר מהם כ-350,000 סטודנטים וברדיוס של 100 ק”מ מהעיר, מתגוררים כ-8.5 מיליון תושבים נוספים נמל התעופה של קראקוב, הינו השני בגודלו בפולין ומהווה מוקד תיירותי, אשר משרת כ-10 מיליון תיירים בשנה, כאשר התיירות גדלה באחוזים גבוהים מדי שנה. המחיה בעיר קראקוב זולה בהשוואה לערים האחרות בפולין ושירותי העזר העירוניים מאוד מפותחים. הפשיעה בקראקוב, הינה הנמוכה ביותר משאר הערים בפולין. בעיר 25 אוניברסיטאות ומוסדת לימוד, אשר מייצרים 30,000 בוגרים מדי שנה.

 

פולין הינה עיר אירופאית היות והצטרפה לאיחוד האירופי, מה שמאפשר ביצוע עסקאות נדל”ן על פי החקיקה האירופית המתקדמת. מדובר על הגנה למשקיעי הנדל”ן בפולין והמס הקבוע בחוק של פולין בנושא הנדל”ן, הינו נמוך באופן משמעותי מסכומי המס הנדרשים ממשקיעי הנדל”ן בשאר מדינות אירופה, מה שמהווה יתרון נוסף ונהירה מוגברת של משקיעי נדל”ן מכל ארצות העולם.

היעד הבא של משקיעי נדל"ן ישראלים לאחר גרמניה הוא פולין

לאחר שמשקיעים ישראלים רבים, השקיעו בנדל”ן בגרמניה, היום הנהירה הגדולה היא דווקא לפולין. ההשקעות הן מגוונות אם בנכסים מסחריים מניבים, מבנים להשבחה, מגרשים לבנייה ועד לדירות למגורים, אשר רכישתן נעשתה טרנדית במובן מסוים. למרות ששוק הנדל”ן בפולין, נמצא בעלייה מתמדת, מחיריהם של הקרקעות והדירות עדיין אטרקטיביים במיוחד לעומת המחירים של שוק הנדל”ן הישראלי, או מדינות אחרות באירופה. קחו לדוגמא, מחיר של דירה חדשה בת שני חדרים בוורשה, תעלה בין 110,000יורו- 130,000 יורו ודירה בת 3 חדרים תעלה 150,000יורו-180,000 יורו. בעיר קרקוב המחירים נמוכים ב-15%-20%. התשואה מפתיעה לטובה בנכסים מסחריים ובהשקעה בטוחה לטווח הארוך והיא עומדת על 7%-8% כאשר דמי הסכירות מניבים כ-5% בממוצע.

 

בנוסף, גם מס על חברות בפולין הוא בשיעור של 19% וכן שיעור המס על מס רווח הון גם אם מדובר במכירת מקרקעין. לא קיימת שיטת מיסוי מקרקעין מיוחדת ומורכבת כמו בישראל וכן, האמנה למניעת כפל מס בין פולין לישראל, מאפשרת זקיפת מס ששולם בפולין על חשבון המס שיש לשלם בישראל. לכל היתרונות הללו, אם תוסיפו את עליית ערך הנדל”ן הצפויה ואת רמת הביטחון הגבוהה לכספו של המשקיע.  

 

הצפי הוא שאם ממשלת פולין, תממש את תוכניותיה וחברות עסקיות זרות ויזמי נדל”ן ימשיכו לנהור אליה, תוך הגירה של אוכלוסייה איכותית וחזקה, מדינה זו, הנמצאת במזרח אירופה שהייתה עד לפני כעשור, מדינה אפרורית ומיושנת היא פשוט תהפוך לפנינת הנדל”ן החדשה של מזרח יבשת אירופה.

WhatsApp chat