בשל ההתערבות של הממשלה במצב הדיור במדינה וכדי לעודד זוגות צעירים לרכישת דירה עצמאית משלהם, לצד עידוד משקיעים לרכישת נדל”ן במדינה, נוצרו יתרונות רבים עבור המשקיעים בנדלן פולין.

  • נבנות עשרות אלפי דירות חדשות מדי שנה, מרביתן דירות קטנות שעולות מעט כסף ביחס לנכסים בישראל ובמדינות אחרות באירופה.
  • מחירי הנדל”ן נמוכים יותר ביחס לישראל וליעדים מרכזיים אחרים באירופה.
  • מיליונים רבים של תיירים מדי שנה שחלק מהם משכירים דירות לטווח קצר (רווח גבוה יותר למשקיעים).
  • עלייה כללית בשוק הנדל”ן הן מבחינת כמות הדירות, הן מבחינת עלייה בביקוש של הדירות וכן בעלייה בערך הדירות ושכר הדירה בהן.
  • שימוש במטבע המקומי של פולין – הזלוטי, הוא יתרון גדול עבור משקיעים בנדל”ן במדינה.
  • המיקום של פולין והקרבה שלה למדינות אחרות מסביבה הופכת אותה למקום מרכזי ומעניקה לה יתרון תיירותי, כלכלי, ומסחרי. על כן המדינה תמשיך להתפתח, הביקוש ימשיך להתעצם והמשקיעים ימשיכו ליהנות.

התשואה הפוטנציאלית לנדל”ן בפולין:

כפי שכתבתנו כבר כאן למעלה – ניתן למצוא דירות בפולין גם בכמה מאות אלפי שקלים ודירות אלה בעלות אחוזי רווח גבוהים במיוחד. התשואה הממוצעת שנמדדה בפולין עומדת על כ-6%-9% וישנם מקומות שאפילו עוברים את הממוצע הזה. רק כדי לסבר לכם את האוזן – בישראל הממוצע הוא 3%-4% תשואה על הדיור ובמקומות הרווחיים ביותר בקושי מגיעים ל-6% תשואה שנתית. העובדות שניתן להשכיר את הדירות לתושבי חוץ, שיש הסכם מיסוי בין פולין לישראל, שאחוז גבוה מהאוכלוסייה הם סטודנטים המחפשים דירות קטנות להשכרה ושתיירים רבים המגיעים לאזור מעדיפים לשכור דירה למשך הזמן שהם שוהים במדינה מאשר לשלם יותר על מלון – גורמים לתשואה של המשקיעים רק לגדול כאשר אלה פועלים בהשכרת הנכס לטווח קצר.

יתרון המיסוי אל מול יתר מדינות אירופה:

למדיניות המיסוי בפולין יש יתרונות רבים עבור היזם הישראלי. ראשית – פולין הוא חלק מהאיגוד האירופאי אז מי שמחזיק בדרכון אירופאי (גם ישראלים רבים שזכו לקבל דרכון פורטוגלי אירופאי יכולים לנצל זאת לרכישת נדל”ן ביתר קלות בפולין) יכולים ליהנות ממגבלות המס של האיחוד על פולין. כמו כן לפולין וישראל יש הסכם מס כפול, שאומר בעצם שהיזם הישראלי המעוניין להשקיע בנכסים בפולין יישלם אחוז קטן מאוד מהמיסים שכן ימנע ממיסוי כפול גם עבור ישראל וגם עבור פולין בעת רכישת דירה שם. שיעור המע”מ לרכישת דירות מגורים בפולין הנו מהנמוכים באירופה וביחד עם יתר הנתונים שציינו אנו יכולים להבין מדוע נחשבת המדינה הזו לאחד היעדים הפופולריים ביותר לרכישת נדל”ן.

היכן כדאי להשקיע בפולין?

בפולין יש מספר ערים מרכזיות וגדולות שבהן יש יותר תושבים, יותר תיירים, יותר ביקוש לדירות בהשכרה לטווח קצר (רווח גבוה יותר) ולרוב יהיו אלה ורשהקראקובוורוצלב, כאשר גם קטוביץ, גליביצה ולודג’ נחשבות למוקד משיכה ליזמי נדל”ן. הערים הללו שציינו, בעיקר שלושת הערים הראשונות, הנן מוקד משיכה למאות אלפי סטודנטים חדשים מדי שנה המגיעים לאוניברסיטאות בעיר ומחפשים דירות קטנות להשכרה. הקהל הזה מתחלף כל הזמן ולכן יש ביקוש רב להשכרת הדירות הללו וכך המשקיעים יכולים ליהנות ממציאת שוכר במהירות ומתשואה גבוהה יותר.

לפרטים נוספים אודות נדל”ן פולין או אם יש לכם כסף רדום בצד שאתם רוצים לתת לו לעבוד בשבילכם אנו נשמח אם תרצו עמנו קשר באתר או בטלפון ונשמח לקבוע פגישה מלאה באפשרויות חדשות, חיוכים וקפה משובח.

WhatsApp chat