נדל”ן מסחרי בפולין

מזרח אירופה, החלה לעניין משקיעים רבים בנדל”ן, כאשר פולין, הינה היעד המועדף. ערים מרכזיות כמו: וורשה, קראקוב, פוזנן, וורצלב ועוד, מושכות אליהן משקיעים רבים מכל העולם ובכלל זה, הישראלים כמובן, אשר מחפשים נתיבי השקעה זולים יותר וכן, חברות המעוניינות לרכוש נדל”ן מסחרי בפולין. אנו עדים לחברות מסחריות ידועות ומוכרות בעולם, אשר העתיקו את מקום מושבן מאנגליה, ארה”ב ואפילו מישראל ועברו לפולין, או שהרחיבו את החברה ופתחו סניף נוסף באחת הערים המרכזיות של פולין.

 

גם חברות יזמות רבות כגון אפריקה ישראל וחברת גזית, החלו ליזום פרויקט של בנייני משרדים במרכזים השוקקים ביתר במסחר בעריה הגדולות של פולין, או באזורי הי טק ומסחר. בנקים גדולים בעולם, פתחו אף הם סניפים בפולין, מה שגרם לתופעת נדל”ן מסחרי בפולין להעלות את הביקוש. בבירת פולין למשל, נשכרים משרדים רבים באמצעות הבנקים הגדולים בעולם וכן, חברות גדולות ומוכרות שבחרו להתפתח ולעבור לפולין בעלות זולה יותר, מה שיהיה עבורן רווחי יותר.

 

בניית נדל”ן מסחרי בפולין נמצא בתאוצה מתמדת

 

אחד מ-18 האזורים אשר מרכיבים את וורשה שהיא כמובן  בירת פולין. באזור זה, נמצאים בנייני משרדים רבים. שטחו של אזור זה, הינו 19,000 מ”ר וצפיפות אוכלוסין של 7,500 נפש לקמ”ר. נתונים אלה, רק מראים, עד כמה האזור מבוקש למסחר, משרדים. עוד נראה, כי בשל הביקושים הגבוהים, הביקוש יעלה השנה, בשיעור של 4.1% לעומת 2.3% במערב אירופה. לרוב, מי שמשקיע את כספו דווקא על נדל”ן מסחרי בפולין, מדובר באנשים אמידים, אשר בונים או רוכשים משרדים להשקעה, באזורים המיועדים למסחר באחת הערים הגדולות. יש לציין, כי למשל בוורשה המחירים של נדל”ן מסחרי, יהיו גבוהים יותר, מאשר הערים השכנות שאף בהן מתקיים מסחר ערני.

 

משקיעים ובעלי עסקים ישראלים, כבר נהנים מהשקעות נדל”ן מסחרי בפולין, אך הנהירה של משקיעים ממדינות נוספות בעולם, ממשיכה גם השנה – 2020. יש לתור אחר נכסים מניבים מסחריים בפולין, להכין את התקציב המתאים ולפנות לחברות נדל”ן בפולין, אשר חלקן  מנוהלות ע”י ישראלים, מה שגורם למשקיעים להיות רגועים יותר.מבחינת המיסוי, פולין נחשבת לידידותית. בפולין, החקיקה מתקדמת בכל הקשור לעסקאות נדל”ן, כאשר המדינה מגנה על הרוכשים ושומרת על זכויותיהם. גם המע”מ הוא בשיעור נמוך, כאשר המע”מ הינו בשיעור של 8%.

 

היתרונות בהשקעה בנדל”ן מסחרי בפולין

 

ישנם יתרונות רבים בהשקעת נדל”ן מסחרי בפולין, למשל שכירות לטווח ארוך של כמה שנים, כאשר חברה גדולה, בעל חוסן כלכלי מעוניינת לשכור נכס מסחרי לטווח הארוך, מה שגורם למשקיעים להתעסק פחות בנכס כמו למצוא שוכרים חדשים בכל תקופה. לרוב, משקיעים ישראלים בנדל”ן המסחרי, יתנו את השרביט לחברת ניהול בפולין, אשר תדאג לשוכרים אמינים, תחזוקה מקצועית והעברת הכספים בכל חודש לבעל הנכס, תמורת אחוזים מסוימים מהשכירות..

 

 

WhatsApp chat