דירה בעיר ורוצלב – החלום של כל המשקיעים

ורוצלב היא בירת מחוז שלזיה תחתית והיא העיר הרביעית בגודלה בפולין. היא מאכלסת נכון לשנה זו 641,607 בני אדם. מגזין “פורבס” הגדיר אותה כאחת מהערים הטובות ביותר בעולם לעשיית עסקים. בתוך פולין היא העיר מס’ 1 למשקיעים, סטראטפיסטים, תיירים וכל קשר מסוג אחר עם אזרחים זרים. כשמסתובבים ברחובות העיר – החוויה המורגשת היא קוסמופוליטית לחלוטין. בחלק נכבד מהחנויות במרכז העיר עובדים סטודנטים וסטודנטיות דוברי אנגלית, והעיר עמוסה במרכזי השקעות של ענקיות ההייטק IBM, דולבי, מאקופרמה ואפילו גוגל. נהר האודר חוצה את העיר ל- 2, כשבאזורים בהם הנהר מתרחב ישנם איי תענוגות ובהם מועדונים ובארים מבוקשים בכל פולין. אחץ הסיבות לביקוש לוורוצלב היא גם המיקום שלה. היא ממוקמת בצפון אזור הדרום וחשוב מכל, במערב המדינה. הדבר מאפשר לנהגים צירי גישה מהירים ומפותחים לכל הערים הגדולות במזרח אירופה: ברלין, פראג וורשה זמינות בנסיעות של פחות מ- 4 שעות כל אחת. נמל התעופה הבינלאומי מציע טיסות ישירות אל מעל ל- 40 יעדים בעולם, רובם יעדים שבטיסה מישראל נדרשת החלפת מטוס.

על ורוצלב – עיר הגלובליזציה, החינוך והתרבות בפולין

בוורוצלב פועלות 13 אוניברסיטאות, ובהן אוניברסיטת ורוצלב, אוניברסיטת ורוצלב ללימודי הטכנולוגיה ואוניברסיטת שלזיה תחתית. העיר מאכלסת מדי שנה 125,000 סטודנטים אשר יוצרים ביקוש אדיר לדירות. ורוצלב זוכה מדי שנה בתואר “העיר הכי מסבירת פנים בפולין לאזרחים זרים” מה שמושך אליה המון אנשים מכל העולם. לכן, היתרון שלכם הוא שאינכם חייבים לעבוד בהכרח עם האוכלוסייה הפולנית. בשונה מערים שאין בהן תרבות של השפה האנגלית והסברת פנים לאורחים ברמה כזו, השכונות היוקרתיות מאוכלסות בעיקרן על ידי תיירים וסטודנטים. בעוד אשר בערים כמו ביאליסטוק – מרכז העיר ברובו מאוכלס על ידי עשירי המדינה וקומץ מנהלי חנויות ברובעים המסחריים, בוורוצלב אתם יכולים להשכיר דירות לתיירים וסטודנטים ברובעי היוקרה וליהנות מיציבות חסרת פשרות!

ההשקעות המשתלמות בנדל"ן – בכל חלקי העיר

המקרה של ורוצלב הוא אחד מהבודדים בו הנתונים האמפיריים אודותיה לא משקפים נכוחה את קבלת ההחלטות בנוגע להשקעות שלכם. עובדתית, השכר הממוצע בעיר הוא 800 אירו, כשמחירי השכירות במרכז העיר הם 890 אירו ובשוליים 660 אירו, אבל השקעות במרכז לא צריכות להדאיג אתכם. בשל כך שהעיר עמוסה בסטודנטים ובתיירים עמידים, חלקם הגדול חוצה מזמן את רף ה- 800 אירו לחודש ומחפש אחר דירות במרכז בכל עת. ניתן להשכיר או למכור להם דירות בקלות. השקעה בדירת 3 חדרים של 70 מ”ר במרכז העיר תעלה לכם בממוצע 150,000 אירו, בעוד השקעה בשכונות צפון ודרום העיר תעלה בממוצע 105,000 אירו לאותה דירה. 

תשואה שנתית גבוהה, פרודוקטיביות גבוהה של השוכרים

בוורוצלב, אתם יכולים להגיע ל- 5.21% תשואה על דירות מרכז העיר, ו- 5.74% על הדירות בשכונות שבשוליים. גם באזורי השוליים, הסיכוי לפגוש בשוכרים סטודנטים או תיירים או עובדי מיקור חוץ דוברי אנגלית – גבוה מאד. זו אחת הערים המבוקשות בעולם בנדל”ן, ולכן גם שכונות הצפון והדרום מאוישות בתושבי חוץ. כך, למשל, קורה ברובע Muchbor בקצה המערבי של העיר, שסמוך לאחד ממרכזי הפיתוח הגדולים בעולם של IBM המאכלס כל שנה מאות עובדים מכל העולם, וברובע Poludnie בדרום העיר, שהוא הרובע בו ממוקמת “אוניברסיטת ורוצלב לכלכלה”. 

בטוחה גבוהה, השקעה יציבה ביותר

עוד נתון שכדאי להתייחס אליו הוא הבטוחה הגבוהה שמגבירה את הכדאיות להיכנס לעסקת נדל”ן בוורוצלב. ורוצלב, בשונה מערים קוסמופוליטיות במערב כמו פאריז ולונדון, אינה עיר שמאכלסת תושבי חוץ לא פרודוקטיביים. גם אם בפועל זה עלול לקרות, הדבר מתבטא באחוזים זניחים ביותר. הרוב המוחלט של תושבי החוץ שבאים לגור בוורוצלב באים לעבוד, ללמוד ועם הרבה כסף מהבית. לכן, אתם יכולים לבחור להשתקע במרכז, כמו גם בשולי העיר, ותמיד ליהנות מדייר שישלם לכם. זו בדיוק העיר לעשות בה נדל”ן מניב ולהרבה מאד שנים. בשל כך שרוב התושבים הזרים של ורוצלב הם מתחלפים, ולא נשארים בעיר דרך קבע (עובדי Intership בהייטק, חילופי סטודנטים וכד’) הסיכוי למכירת בית בעיר אינו גבוה, אך מי שמעוניין לעשות זאת עשוי למצוא לקוחות דווקא באוכלוסייה הפולנית המקומית. בכל מקרה, מסלול הנדל”ן המניב הוא הרווחי ביותר בוורוצלב, כי בשונה מעסקאות אחרות, החיפושים שתצטרכו לעשות יהיו זניחים. תמיד יהיה דייר שצריך דירה וכמעט תמיד הוא יהיה איכותי ויספק לכם יציבות.

מסלולי השקעה בוורוצלב

ניתן להשקיע במרכז העיר, שם אפשר להשכיר דירות במחיר ממוצע של 890 אירו לחודש בעלות קנייה של 150,000 אירו לסטודנטים מחו”ל ועובדים עמידים מחברות ההייטק ברחבי העיר. אפשרות נוספת היא להשקיע ברובע Poludnie בדרום, שם ניתן לחבור בעיקר לסטודנטים מאוניברסיטת ורוצלב לכלכלה. רובם מקומיים. הדירות באזורם מבוקשות מאד. ניתן גם להשקיע בקרבת אזורי מסחר והשמה בצפון ובדרום ולהשכיר לעובדים מכל השכבות, החל מעובדים שעתיים ועד למנהלים ויזמים מסחריים הפועלים באזור.

ורוצלב היא העיר הבאה של הישראלים בנדל”ן

בכל העולם כבר גילו אותה, מגזיני הכלכלה הבינלאומיים רואים בה לא פחות ממכרה זהב, אך בישראל מעט מאד משקיעים בודקים את הכיוון. נצלו את העמימות ובואו להשקיע בעיר שהיא אחת המבטיחות בנדל”ן פולין בפרט ובמזרח אירופה ככלל. בשונה מערים אחרות באזור, היא קוסמופוליטית, יש בה תיירים, סטודנטים ועובדי מיקור חוץ בינלאומיים עמידים מדי שנה, ולכן רכישת דירה בעיר היא פשוט צעד כלכלי בכיוון הנכון. ורוצלב אינה באטומי בגיאורגיה ואינה ברלין. זו עיר שטרם הוכרה באופן מלא כבינלאומית, אך היא קרובה לשם מאד ונמצאת ימים ספורים לפני עליית מחירים משמעותית. אומרים כי דירת 3 חדרים במרכז העיר בעוד שנתיים תהיה שווה מיליון שקלים חדשים, כלומר קצת יותר מ- 240,000 אירו. גם לפי מדד התשואה השנתית ביחס לשנים קודמות ניכר כי מגמת העלייה לפנינו. משקיעים שנהנים כיום מ- 5.74% תשואה בצפון ובדרום העיר נהנו לפי שנתיים מ- 5.6% והמגמה ממשיכה לעלות.

פולין – המדינה המושלמת להשקעות הנדל”ן בשנים הקרובות

עם תוצר לאומי גולמי של 4.6%, מעל 13,000 דולר ארה”ב לנפש, כלכלת פולין ללא ספק מראה יציבות וכדאיות בתחום השקעות הנדל”ן בחו”ל. משקיעי נדל”ן בעולם גילו את ההזדמנויות במדינה זו, בייחוד בוורוצלב ובקראקוב שנחשבות לערים קוסמופוליטיות במלוא מובן המילה. אומרים כי בעוד שנים לא מעטות הן יהיו בעלות מעמד זהה לבירות מערב אירופה, והמחירים יעלו בהתאם. נצלו את פרק הזמן הנוכחי לרכישת נכס בעיר ורוצלב, שכבר מזמן יוצאת מהפרובינציאליות כעיר פולנית אל עבר הבינלאומיות. כמות החברות הפעילות, האוניברסיטאות ומרכזי החינוך וההשמה אומרת הכל; מי שמעוניין להיות חלק מההצלחה של העיר צריך להיכנס עכשיו לעסקת השקעה בנדל”ן. בין אם זהו נדל”ן להשכרה במרכז העיר במחיר פתיחה של 150,000 אירו ובין אם הדירה תהיה בשוליים, במחיר של 105,000 אירו, אתם עושים צעד בכיוון הנכון. כן מומלץ לבדוק היטב היכן אתם עומדים לקנות בשביל להשכיר, ומיהו קהל היעד שלכם. חשוב לבחור, כמובן, באזור שיש בו עובדים וסטודנטים אשר ניכר כאי של יציבות. בואו להשקיע בוורוצלב, פולין ולחוות את החלום!

WhatsApp chat