1. כפי שהשקעה בכפר סבא שונה בתכלית מהשקעה בתל אביב, או השקעה בארה”ב שונה מהשקעה בישראל, כך גם בשוק הפולני יש הבדל עצום בהקשר של מקום ההשקעה.
  2. השקעה בוורשה בירת פולין נחשבת להשקעה אטרקטיבית, בשל הסיבה שהיא עיר מרכזית המושכת צעירים ואנשים עובדים מכל רחבי פולין, גם מוסדות אקדמיים לרוב הממוקמים שם גורמות לתנועת סטודנטים ערה בעיר. הביקוש להשכרה ורכישת דירות בוורשה היא מהגבוהות במדינה, מה שגורם לרמת מחירים גבוהה אך מצד שני מבטיח תשואה גבוהה בהתאם.
  3. העיר קראקוב גם היא מהווה עיר אטרקטיבית להשקעה מניבה. ע”פ נתונים מקומיים, מתוך מיליון תושבי העיר כשליש מהם הינם סטודנטים. ריבוי סטודנטים מתאפיין בתחלופה ובביקוש גובר לשכירות לצורכי מגורים.
  4. ורוצלב גם היא עיר מתפתחת שהשקעה בה נחשבת להשקעה מבטיחה. היא הולכת ומתפתחת בתחומים רבים ביניהם – תעסוקה, תיירות ולימודים, היא מושכת אליה הרבה משקיעים מבחוץ, לאו דווקא מתחום הנדל”ן. מחירי הדירות בוורוצלב נמוכים ביחס לשאר המדינה. 
  5. בכל השקעה בחו”ל מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע מהתחום, הטיפ הזה תקף ביתר שאת גם להשקעה בפולין.
  6. בררו לפני ההשקעה את תחזיות הצמיחה המקומיות. עשו זאת באופן עצמאי או בעזרת חבר המכיר את שפה המקומית – מעבר למידע שאתם מקבלים מסוכן המכירות.
  7. גם אם התייעצתם עם איש אמין והכול נראה לכם מבטיח, מומלץ בכל זאת, לבקר את הדירה/ הנכס/ שטח שבו אתם הולכים להשקיע את מיטב כספכם. מדובר בסך הכול בטיסה של כ-3.5 שעות מישראל. אז אם לחתונת האחיין באנגליה יכולתם לקפוץ, ודאי וודאי שגם לצורך כל כך חשוב כדאי לקחת חופש מהעבודה ולטוס.
  8. החלטתם לרכוש? שכרו את שירותיו של נוטריון פולני הבקיא גם בשפה האנגלית.
  9. הכינו את עצמכם לכך שמשרד הפנים הפולני יבקש מכם הוכחה לזיקה שלכם למדינה, כתנאי לאישור להשקעה.
  10. הנדל”ן הפולני פתוח למשקיעים זרים, אך אם תצטיידו בדרכון פולני או מאחת ממדינות האיחוד זה יהווה יתרון ברור, וגם יקל עליכם לקבל סיוע במימון מהבנק המקומי. 

והכי חשוב שיהיה לכם הצלחה בקבלת ההחלטות הנכונות.

מקורות: 

עו”ד איתן סגל   2. נדלן בפולין

WhatsApp chat