נדל”ן פולין נחשב למכרה זהב עבור משקיעים ישראלים ומשקיעים בכלל מכל רחבי העולם. המשקיעים מזהים את הפוטנציאל הכלכלי שבנכסים במדינה ורואים את הנתונים מהשנים האחרונות ובשל כך ממשיכים לראות בפולין כיעד אטרקטיבי להשקעה בנדל”ן. בתוך פולין יש כמה אזורים אטרקטיביים במיוחד שכדאי להשקיע בהם, שאלה כמובן הערים הגדולות שבהן התשתיות מפותחות, מיליוני תיירים שמגיעים לבקר ומאות אלפי סטודנטים מקומיים וזרים הזקוקים לדירות קטנות להשכרה.

תשכחו משעבוד של שנים בנטילת משכנתא

אין צורך בלקיחת משכנתא, אשר תשעבד את הרוכשים כמו בישראל לתקופה של מעל ל-20 שנה, כי אם אנשים המעוניינים להשקיע בדירה להשקעה  כמו נדל”ן פולין, יכולים להשקיע סכום זניח ולקבל את התשואה הגבוהה ביותר באמצעות השכירות, כך שהשקעה תוחזר בתקופה קצרה יחסית. מהשקעה של דירה בפולין, מיועדת לישראלים אשר מסתכלים קדימה ומחפשים הכנסה פאסיבית, על מנת להבטיח פנסיה, כך שאיכות חייהם תשתפר והם יוכלו להיות רגועים גם כאשר יתבגרו ויגיעו לגיל השלישי.

 גם הצפי לעלייה במחירי הדירות הינו מבטיח וכן, העלייה בדמי השכירות. תוכלו לרכוש דירה חדשה מקבלן בפולין, במחיר של 100,000 יורו, כך שהתשואה המובטחת מדירה זו, תעמוד על 7% בשנה וכן כאמור, גם ערך הדירה תעלה. יש לציין כי אם החלטתם למשל לרכוש דירה בפולין בגודל של 40 מ”ר בוורשה, כאשר הדירה היא חדשה, מחירה יגיע לרבע ממחיר דירה בתל אביב.

לחשוב לטווח הרחוק באמצעות השקעת נדל”ן בפולין

 רבים מהישראלים, משקיעים בפולין, כאשר הם הבינו כי הפנסיה בישראל לא תספיק ולכן נכנסה פאסיבית בתשואה גבוהה, יחסית לשאר מדינות אירופה תהיה השקעה נבונה. יש לציין כי נדל”ן פולין, מניב יותר מאשר נדל”ן גרמניה, ששם החלה הנהירה לפני כמה שנים. כלכלת פולין היא יציבה והיא ממוקמת במרכז אירופה. העובדה שבמשבר הכלכלי הגדול של שנת 2008, פולין לא נפגעה והיא ממשיכה להשתמש במטבע המקומי – הזלוטי.

מחיר העסקאות  יחסית נמוך בהשוואה לשאר המדינות השכנות של פולין. ניתן לראות למשל העדפה לדירות קטנות בעיר הבירה וורשה, כאשר מדובר בדירות שבין 30 מ”ר-60 מ”ר. רוב ביקוש לשכירות, מגיע מסטודנטים או זוגות צעירים.

התשואה השנתית בנכס, נעה בין 6.5%-7.5%. יש לציין, כי בפולין, אין מס רכישה בקנייה של דירה חדשה והמע”מ ישולם ע”י הקבלן והוא כבר מגולם במחיר הרכישה. תשלום נס של שכירות דירה ע”י יחיד, יתבצע באחד משני המסלולים לבחירה: מסלול של מס שטוח של 8.5% ללא ניכוי הוצאות או מסלול מס בשיעור של 19% בקיזוז הוצאות במידה וישנן. לאחר 5 שנים, אם בעל הנכס, יהיה מעוניין למכור את דירתו, לא יחול עליו מס שבח בזמן מכירת הדירה. הנתונים מראים, כי משתלם לרכוש נדל”ן בפולין, היות והמחירים עולים בשיעור של 4% לשנה. יש לציין, כי די קל למכור דירה בפולין בשוק של יד שנייה. 

מקום ראשון ברשימה – ורשה:

עיר הבירה של פולין היא בהחלט יעד אטרקטיבי עבור משקיעים. לא רק שמדובר בעיר המרכזית ביותר בפולין שבה יש אינספור תיירים המגיעים מכל רחבי העולם מדי שנה, הרי שגם אזרחים פולנים צעירים רבים מגיעים אל העיר הגדולה כדי ליהנות מהצעות עבודה רבות, אפשרויות לימודים ברמות הגבוהות ביותר ורכישת עתיד למעשה. כתוצאה מכך יש ביקוש גבוה להשכרת דירות בעיר וכתוצאה מהפעילות הגדולה בעיר גם נדל”ן מסחרי יכול להילקח בחשבון ולא רק דירות מגורים.

גם העיר הגדולה קראקוב לא הרחק מאחור:

יעד אטרקטיבי נוסף להשקעה בנכסים מניבים בפולין היא העיר קראקוב. כמיליון תושבים גרים בעיר הזו, כאשר 30% מהם הנם סטודנטים המחפשים דירות להשכרה בעיר קרוב למקום הלימודים שלהם. כמו כן קהילת הסטודנטים הנה קהילה מתחלפת ומתחדשת לאורך השנים ועל כן תמיד יש ביקוש גבוה להשכרת דירות באזור. 

העיר המתפתחת ורוצלב:

אחת הערים המתפתחות בפולין בשנים האחרונות ורוצלב. העיר התפתחה בענפים רבים החל מתרבות, דרך לימודים והשכלה גבוהה ועד תיירות ותעסוקה. העיר מקבלת אליה מדי שנה אזרחים פולנים חדשים רבים וכן גם עיר זו נחשבת למוקד תיירותי נחמד מאוד. למעלה מ100 אלף סטודנטים יש בעיר הנפלאה הזו, אשר מהווים פוטנציאלי כלכלי אדיר למשקיעים בדירות סטודנטים קטנות באזורים אסטרטגיים בעיר. מחירי הדירות בעיר הנם נמוכים מאוד ביחס לאזורים אחרים בפולין ועל כן נחשבת העיר למוקד משיכה גדולה למשקיעים מכל העולם וגם עבור ישראלים כמובן.

וערים נוספות שכדאי להתעניין בהן:

בפולין יש מספר ערים נוספות שאנו לא פוסלים רכישת נדל”ן בהן ואלו הן לודג’, קטוביץ, גליביצה ואחרות. כדאי לבדוק אילו מהערים עוברת תהליך של התפתחות בשיתוף פעולה עם הממשלה הפולנית והיכן מושקעים משאבים לפיתוח תיירות, תשתיות, תחבורה ועוד. אלה נחשבים לאזורים נפלאים להשקעה.

כך תרוויחו יותר מהשכרות לטווח קצר:

השכרות לטווח קצר הן טרנד נפלא בעולם הנדל”ן. אלפי ישראלים המשקיעים בנכסים מעבר לים כבר מכירים את הטכניקה הזו ורוכשים נכסים אסטרטגיים כמו דירות קטנות בסמוך לאוניברסיטאות בחו”ל ומשכירים אותם לסטודנטים. כמו כן ניתן לרכוש דירות באזורים מרכזיים בערים ולשווק אותם לתיירים לטווח קצר. השכרה לטווח קצר מאפשרת לגבות שכר דירה גבוה יותר לתקופת השכירות מאשר לטווח ארוך ובשל המיקומים המרכזיים גם ניתן לבצע תחלופה מהירה יחסית של דיירים מבלי שהדירה תישאר חודשים שלמים ללא שוכר. בשל עובדה זו ניתן להרוויח תשואה גדולה יותר על הנכס.

WhatsApp chat