נדל"ן בלובלין – הפנינה של מזרח פולין

לובלין, הינה העיר התשיעית בגודלה בפולין והייתה תמיד, נקודת מעבר חשובה בין פולין לליטא. העיר לובלין, הפכה לעיר המסחרית החשובה. מי שמעוניין להשקיע בנדל”ן בעיר לובלין, יבצע השקעה חכמה. יש לפעול בהתאם לתחזיות השוק על מנת להשיג מידע והזדמנויות השקע אטרקטיביות כמו בעיר זו. הנכסים להשקעה בערים הגדולות בפולין , מהוה את מקור ההשקעה האידיאלי היות ונכסים מוצעים למכירה במחירים נמוכים והתשואות הן גבוהות.

 

פולין בכלל, הנה המדינה אשר הוכיחה את עצמה כאחת שמומלץ להשקיע בה. ומדוע דווקא פולין? בפולין ההשקעה היא בטוחה יותר,  היות והיא בן המדינות היחידות באירופה, אשר לא חוותה זעזועים כלכליים לאחר המשבר הכלכלי הגדול אשר פקד את העולם כולו.  מדובר על עיר מאוד אקדמאית והיא בעלת 5 אוניברסיטאות בולטות, כאשר ניתן להשכיר בקלות נכס שתרכשו בעיר לובלין. עלויות המחיה הן נמוכות ובעיר זו, התחבורה הינה זולה ונוחה. בעיר לובלין, קיים גם שדה תעופה וקו טיסה ישירות לישראל.

לובלין - מוקד משיכה לצעירים

לובלין, מהווה מוקד משיכה לצעירים, כאשר יש בה סטודנטים רבים שלומדים ב-5 אוניברסיטאות נחשבות בעיר, כאשר האוניברסיטה הידועה בעולם, למדעי הרפואה. אוניברסיטה זו, מעסיקה כ-1,000 איש כאשר ביניהם 100 פרופסורים ו-90 רופאים וקרוב ל-  700 דוקטורנטים. בזכות הסגל האיכותי שלה, אוניברסיטה זו, נחשבת לאחת מתוך 10 האוניברסיטאות הנחשבות באירופה מהווה מוקד משיכה לסטודנטים מכל העולם. בעיר מתגוררים כ-330,000 איש ובמטרופולין כולן, למעלה מ-500,000 איש. העיר לובלין, שוכנת במרחק של שעתים וחצי מעיר הבירה וורשה, מה שגורם לרבים מהישראלים להשקיע בה בנדל”ן.

חוקי המיסוי פשוטים ועסקת נדל”ן נעשות בקלות ע”י נוטריונים אשר רושם את בעלות הנכס במידי, מה שמעניק ביטחון וודאות ברבים מן המשקיעים הישראלים. את הדירות להשקעה, ניתן להשכיר בתשואות של בין 6%-9% לשנה וזאת, לאחר מיסים עלויות הנלוות כמו וועד בית, חימום וכדומה. הנכסים יעלו בשנים הקרובות וזו הזדמנות פז לרכוש נכס להשקעה בעיר לובלין שבפולין.

עיר אקדמית אשר בה צומחת האליטה של פולין

מאז ועד היום, העיר לובלין נודעה כעיר אקדמיה אשר בה צומחת האליטה של פולין. בשנת 1944, נוסדה בה אוניברסיטה נוספת בשם “מארי קירי סקלודובסקה.   בשנת 1950 של המאה הקודמת, הצטרפו לשורת לימודי ההשכלה הגבוהה עוד בתי ספר גבוהים כמו האקדמיה לרפואה והאוניברסיטה למדע החים, בית ספר להנדסה שהוא היום הפך לאוניברסיטה לטכנולוגיה שנוסד בשנת 1953.

 

גם אחוזי האבטלה יורדים בכל שנה, מה שמראה כי הכלכלה בפולין בטוחה ובמיוחד בערים המרכזיות שבהן יש היצע עבודה, מוסדות לימוד רבים ומסחר ענף, במיוחד בתחום ה-הי טק. פולין למעשה, מדורגת במקום 3 בעולם לתחום  הי טק, לאחר סין והודו. גם השכר הממוצע במשק עלה מה שמשפיע ישירות על הרבה תחומים וביניהם על השקעות נדל”ן. גם המיקום של העיר לובלין שהוא במרחק של שלוש וחצי שעות טיסה מישראל מאפשרים למשקיעים לטפל בניהול הנכס בעצמם או באמצעות חברת ניהול נכסים מקומית.

 

קל לקבל משכנתא בפולין

מי שמעוניין בהשקעת נדל”ן בעיר לובלין שבפולין, יכול לעשות זאת בקלות ובתנאים נוחים כנגד שעבוד הנכס. העיר מושכת צעירים אשר מחפשים להתפתח אינטלקטואלית  ואמנים המחפשים השראה, מה שמבטיח שכירות מתמשכת של הנכס, כאשר הדיירים הם מקומיים ונוחים ואינם עושים בעיות, כך שניתן יהיה לשלם על המשכנתא בקלות. למעשה, רובם של משקיעי הקצה הרוכשים נדל”ן בלובלין למטרת השקעה, חלקן מיועדות להשקעה בקרב סטודנטים וחלקם למשפחות.

שוק הנדל”ן בלובלין קורץ יותר מתמיד

יש לציין, כי שוק הנדל”ן בפולין ובלובלין בפרט, קורץ יותר מתמיד. שוק השכירות גדל אף הוא וישנה דרישה לדירות להשכרה. העלות של דירות בעיר, נעה בטווח של 30-500 אלף זלוטי בסיבות 100,000$ והתשואה היא בין 6%-9% לשנה. ישנו הבדל בין המחיר של רכישת דירה בוורשה להשקעה, לבין רכישת דירה בעיר לובלין, היות ועיר הבירה של כל מדינה, תהיה יקרה יותר להשקעה בשל המיקום המבוקש, אך בכל זאת, לובלין, הינה עיר מאוד מפורסמת ומבוקשת ולכן, מי רואה את הפוטנציאל של העיר, יבין מדוע זה היעד הבא להשקעה בפולין.

מי שמעוניין להתחיל לחקור את העיר למטרת השקעה בנדל”ן, כדאי שיסתובב בין מתווכים מקומיים, ישאל אנשים שגרים בלובלין כמה שאלות מרכזיות, כאשר באמצעות תשובות אלה, ניתן יהיה לבצע חיפוש ממוקד לאיתור הנכס המניב שברצונכם להשקיע. בקרוב, פולין תהיה יקרה היות ולהשקעות בנדל”ן. ישראלים רבים אשר רואים כי ישראל הינה מדינה יקרה להשקעה בנדל”ן לעומת התשואה וכן הפנסיה אינה מספקת בהשוואה ליוקר המחייה , משקיעים היום בנדל”ן בפולין, מה שיעלה להם את איכות החיים בגיל השלישי שיזדקקו להכנסה נוספת, יותר מתמיד.

אם המגמה של ממשלת פולין היא לעודד משקיעים זרים אז למה שגם אתם לא תשקיעו?

ממשלת פולין, מעודדת צעירים לרכוש דירות באמצעות פרויקט המיועד להם. בנוסף, ממשלת פולין  הקימה תכנית לסיוע לקיחת משכנתאות בריביות נמוכות. מדובר על תמונה שהיא די ברורה של עלייה והתעוררות בשוק הנדל”ן. היום משקיעים מקומיים וכן, משקיעים בינלאומיים כבר רואים את פולין, כיעד נכסף ומשתלם בותר לרכישת נדל”ן להשקעה. מלבד דירות להשקעה בלובלין שבפולין, רבם משקיעים בערים הגדולות בנדל”ן מסחרי, כגון משרדים אשר הפכו אף הם למבוקשים, עקב הנהירה של משקיעים מחו”ל אשר רואים בפולין ככוח עבודה זול וטוב ולכן, חברות גדולות מחו”ל, העבירו את משרדיהם לערים המרכזות בפולין כולל לובלין.

גודל  הדירות המבוקשות להשקעה בפולין ובמיוחד בעיר לובלין, הינו בגודל שבין 45 מ”ר- 65 מ”ר. הביקוש לדירות אלה להשקעה, נובע גם בגלל שפולין הינה עד תיירותי וגם בשל הביקוש לטווח שכירויות קצר {AIRBNB}. בשנה הבאה עלינו לטובה – 2020, הצפי הוא ל-20 מילון תיירים  אשר יגיעו לפולין , מה שמגביר את הסיכוי לרווח גדול יותר, בקרב תיירים המגיעים ללובלין ומחפשים דירות להשכרה לטווח הקצר.

אז מדוע כדאי לכם להשקיע בנכס בלובלין דווקא עכשיו?

בגלל הצפי של מחירי הדירות שהם במגמת עלייה, לובלין שהיא עיר שנחשבת לזולה יותר מבחינת השקעה לעומת וורשה, זה הזמן להשקיע נכון בנכס מניב ובטוח לשכירויות ארוכות או קצרות טווח. מומלץ להתייעץ עם מומחים ישראלים אשר עוסקים בנדל”ן בפולין ומכירים היטב את השוק, כך שתוכלו לרכוש נכס מנב ואטרקטיבי, כאשר הראש שלכם יהיה שקט כי אכן ביצעתם השקעה מוצלחת ומניבה. למעשה ישנן שלוש אופציות רלוונטיות להשקעה בנדל”ן בעיר לובלין. ראשית תלוי בסכום שיש לכם להשקיע. למשל בית פרטי עם גינה, יעלה יותר מאשר משרד בעיר, אך מצד שני, כדאי שתבדקו כמה אתם יכולים להתעסק בניהול הנכס.

כדאי כי תערכו השוואת מחירים של נכסים שונים, תבדקו מה האזור המבוקש יותר לשכירות, כך שכל הנתונים הללו, אכן יהיו לכם לעזר רב. שאלו אנשים שכבר השקיעו בפולין והם זוכים לתשואות יפות, לגבי המיקום של הנכס, המחיר, עלות שכר הדירה ואז, תוכלו לעשות חשבון פשוט בעצמכם 

WhatsApp chat