נדל"ן בפולין: סוסנוביץ' מספקת עתיד מבטיח לרוכשי דירות!

סוסניביץ’ נמצאת בדרום פולין במחוז שלזיה. זוהי עיר חשובה מאד עבור אותם אנשים אשר מעוניינים בלהשקיע בנדל”ן מחו”ל, משום שהיא קרובה מאד לאחת מערי התעסוקה הגדולות בפולין, קטוביץ’. מאידך, היא מציעה לייף סטייל רגוע. העיר אינה צפופה ומאכלסת 204,552 בני אדם בלבד. המשכורת הממוצעת עומדת על 700 אירו, מה שמספק לתושבים את היכולת להשקיע בנדל”ן (לקנייה דרך משכנתא, או לשכירות) בהיקף של 53% ממשכורתם בלבד. שיעור זה מיועד לכל משקיע שמחפש יציבות, שכן מצד אחד אמנם יש לדייר שלכם מרחב תמרון, אך מצד שני הוא משקיע חצי מהמשכורת שלו על נדל”ן, וזה לכל הדעות לא נתון שמבחינה כלכלית עומד בקריטריונים של חופש מוחלט (ערך זה עומד על 30% ומטה). 

מנועי צמיחה בעיר סוסנוביץ'

בעיר פועלת אוניברסיטת סילסיה (Silesia) למדעי הפילוסופיה, בית ספר לרפואה של אוניברסיטת Silesia. העיר היא מרכז גדול מאד בפולין בתחום הרכב ומרכזת בתוכה את המוסכים המרכזיים של החברות הגדולות, ביניהם מרכז השירות הגדול ביותר במזרח אירופה של חברת מאזדה. 

פרויקטים נדל"ניים בסוסנוביץ'

סוסנוביץ’ היא עיר בה יש לכם אפשרות גם למכור דירה וגם להשכיר דירה. מחירי הנדל”ן ל- 3 חדרים נעים בין 60-75 אלף אירו ומחירי השכירות מעט פחות מ- 400 אירו בכל רחבי העיר עבור דירת 3 חדרים. לכן, קצב רכישת הדירות מוגבר: בשונה מערים כמו ורשה, קרקוב וביאליסטוק ניתן למכור דירות גם לאזרחי מעמד הביניים, השכירים והסטודנטים. שוכרי הדירות יהיו לרוב אנשי גיל העבודה או הלימודים (גילי 21-30) בתחילת דרכם, בעוד הקונים הם אנשים מעל גיל 30 מכל המעמדות באוכלוסייה. 

סוגי עסקאות מומלצות בסוסנוביץ'

בשל היותה עיר תעשייה, ובייחוד תעשיית הרכב, עסקאות נדל”ן מניב יהיו אקטואליות פחות בהשוואה לערי הביקוש בהן המחסור מורגש (ורשה, קרקוב, ביאליסטוק). עסקאות טובות יהיו בעיקר בתחום ההשבחה: רכישת נכס זול, שיפוצו ומכירתו ברווח. עוד עסקה שכדאי מאד ליישם בסוסנוביץ’ היא רכישת דירה ליד אחד הקמפוסים לפילוסופיה או לרפואה של Silesia והשכרתה לסטודנטים.

תשואה שנתית ותוצר מקומי גולמי בסוסנוביץ'

סוסנוביץ’ היא אחת מהערים הפרודוקטיביות בדרום פולין. התמ”ג עומד על 4.6%, 13,863 וחצי דולר ארה”ב לנפש. התשואה השנתית על דירת 3 חדרים עומדת על 5.5%. אחוז האבטלה בעיר הוא מהנמוכים בפולין כולה, ועומד על 1.5% בלבד. הדבר מרמז על פיחות בביקוש לשכירות לטווח ארוך אבל גם על יציבות חזקה מאד עבור כל בעל בית משולם. 

תחרות היא שם המשחק

בדומה לקטוביץ’ ולמרכזים תעשייתיים סמוכים במחוז שלזיה, רוב האוכלוסייה עוסקת בתעשייה ולכן חיה את עולם התחרות. הדבר רלוונטי מאד במיוחד בנדל”ן. המשכורות הגבוהות ביחס לפולין, ומחירי הדירות הנמוכים מצריכים עבודה מסוימת מצדכם על הדירה שתרכשו בשביל להביא קונים ושוכרים. מדוע זה כדאי? משום שעסקה שנסגרת בסוסנוביץ’ בדרך כלל מניבה לכם שם לטווח הארוך. אם הקניינים או השוכרים היו מרוצים מהדירות שסיפקתם להם, זה יפתח לכם צוהר להישאר בעיר ולעסוק בנדל”ן בקרב תושביה. אדם שקנה או שכר מכם דירה בעבר הוא אדם שישלח את הבן שלו הסטודנט או העובד השכיר לשכור מכם את הדירה הבאה.

לקוחות לדירות בסוסנוביץ' מביאים מקטוביץ'

קטוביץ’, המרוחקת 7.84 ק”מ בלבד מסוסנוביץ’ היא אחת מערי התעשייה החשובות בפולין. היא מונה 302,000 בני אדם וחלק לא מבוטל מתושבי העיר מחפש סביבת מגורים מרווחת יותר וקרובה למקום עבודתו וכור מחצבתו. לכן, במקביל לפרסומים בסוסנוביץ’, מומלץ לפרסם גם בקטוביץ’ שיש לכם נדל”ן בבעלות. הדבר ימשוך קונים רבים שמעוניינים בשדרוג רמת חייהם תוך מעבר לעיר קטנה, מרווחת וגם קרובה לכל מקום בקטוביץ’ בנסיעה של דקות ספורות.

סוסנוביץ' – אי של יציבות כלכלית ונדל"נית

זכרו כי גם כאשר התחרות גדולה, היציבות היא הפרמטר החשוב בנדל”ן. סוסנוביץ’, בדומה לערים כמו קטוביץ’, צ’ורסוב ובייטום, כולן במחוז שלזיה הדרומי, היא עיר יציבה עם אחוז תעסוקה כמעט מלא. בפולין ובמזרח אירופה וגרמניה בכלל זה נתון נדיר מאד. נתון שכזה מעיד על יציבות רבתי של כל מי שהחליט לשכור מכם דירה או לקנות אחת. כאשר יש לכם יציבות, הסיכוי ששוכר או קונה יבטל, יתחרט או גרוע מכך – יתחייב ולא יעביר כסף – נמוך ביותר עד כדי לא קיים. תרחישים אלו עלולים לקרות דווקא בערים בהן הצורך בתחרות מופחת והביקוש לנדל”ן גדול בשל אי יציבות כלכלית של חלק נכבד מהאזרחים. לכן, ניתן למצוא יתרון גם בעיר בה הנדל”ן הוא מוצר נפוץ כומ סוסנוביץ’. האמצעי שיגן עליכם מאי מציאת קונה או שוכר הוא פשוט השקעה בדירה: רכישת דירה חדשה במצב טוב מאד מקבלן, או שיפוץ דירה ישנה. טווח מחירי הקנייה עומד על 60-75 אלף אירו, מה שמאפשר גם אחזקה זולה וטובה של הדירות שאתם קונים.

פוטנציאל עתידי לעליית מחירים

העיר סוסנוביץ’ מכילה גם רובע עתיק עם מבנים לשימור, מרכז תרבות ומוזיקה מהחשובים בדרום פולין, וכמובן, קרובה וסמוכה לערים הגדולות והחשובות בשלזיה. ככזו, היא בעלת פוטנציאל עתידי לעליית מחירים. כאשר המשכורות נשארות ברמתן, 700 אירו לעובד בממוצע, ורכישת הנדל”ן או השכרתו בהישג ידם של האזרחים, פירוש הדבר שבעוד שנים לא רבות ייווצר מחסור ויתחילו עליות מחירים. לכן, גם אם כעת העיר נמצאת במצב של תחרות בתחום הנדל”ן יותר מאשר ביקוש נדל”ני, רכישת דירה בה מקדימה אתכם ביחס למשקיעים אחרים. כשהעיר תתפרסם במגזיני נדל”ן כעיר ביקוש יקרה, לכם כבר יהיה נכס מן המוכן. הפערים הזניחים בין מרכז העיר לשוליה במחירי הדיור (בשכירות, 16 זלוטי בלבדמפרידים בין דירת 3 חדרים במרכז לבין זו מהשוליים!) הם סימן היכר לעלייה מתקרבת כמעט בכל עיר בעולם.

לסיכום – יתרונות הנדל"ן בסוסנוביץ'

  • מחירי דיור נמוכים, רק 60-75 אלף אירו לדירת 3 חדרים!
  • תשואה של מעל 5% בכל אזור בעיר, שוליים כמרכז!
  • אוכלוסייה יציבה: מי שמחליט לשכור או לקנות עומד בהתחייבויות כמעט תמיד!
  • אוכלוסייה איכותית: רוב המועסקים בעיר הם עובדי תעשיית הרכב, סטודנטים, מרצים ואנשי תרבות!
  • אווירה כפרית – אוכלוסייה של 204,552 איש בלבד, ללא צפיפות!
  • סמיכות לערי תעשייה חשובות בפולין ובראשן קטוביץ’, בירת מחוז שלזיה!

יתרונות אלו מספקים יציבות אך מצריכים אתכם לעמוד בתחרות מול משקיעי נדל”ן מקומיים על מנת להצליח. בשל כך שרוב העיר עוסקת במקצועות שכירים, בפועל התחרות דלה לעומת מרכזים תחרותיים בישראל ובארה”ב, אך בהשוואה לפולין היא בהחלט קיימת (לעומת ורשה וביאליסטוק, שלא לומר קרקוב, שם הביקוש לדיור גדול מהצורך שלכם להיכנס לתחרות).

פולין – היעד המבטיח של המשקיע הישראלי

  • סוסנוביץ’, קטוביץ’, קרקוב, ורוצלב וביאליסטוק הן לא ערים שהשמות שלהם מצלצלים כמו באטומי וברלין, אבל הן היעדים הבאים של קהל משקיעי הנדל”ן הישראלים. המחירים הנמוכים, הצורך של האזרח הפולני בנדל”ן והתשואה היפה שמקבלים כמעט בכל מקום פותחים צוהר להשקעות ברות קיימא. בואו להבטיח את עתידכם הכלכלי ולרכוש נכס בפולין! סוסנוביץ’ מציעה ים של הזדמנויות נדל”ניות כעיר תעשייתית מצליחה, עם תמ”ג מהגבוהים במזרח אירופה ואיכות חיים שקיימת במעט מאד ערים בפועל.

WhatsApp chat