היזמים הישראלים כל הזמן מחפשים את הטרנדים הבאים בעולם הנדל”ן והיכן כדאי להשקיע. בשנים האחרונות צמחה לה פנינה חדשה באירופה והיא מדינת פולין. משקיעים רבים מכל העולם משקיעים ברכישת נכסים במדינה וגם אלפי ישראלים כבר נהנים מדירות ונכסים בעלי תשואה גבוהה במדינה הזו. המדינה הפכה לטרנדית והרחיבה משמעותית את שוק הנדל”ן בזכות הממשלה שהחלה לעודד בניית של עשרות אלפי דירות חדשות בשנה, מספקת הטבות במיסים למשקיעים זרים ובעיקר ישראלים (בהסכם מס כפול בין ישראל לפולין) וכן באופן כללי נחשבת למדינה אטרקטיבית שבה הנכסים עדיין עולים במחירים אטרקטיביים, מחיריהם הולכים ועולים בהתמדה והנכסים מושכרים במהירות ומספקים תשואה גבוהה לנכס, יותר גבוהה מזו שבישראל כמעט פי 2 ברוב המקרים. כל זה לא יכול לקרות אם כן, ללא חברת ניהול ישראלית ומקצועית שנציגיה יושבים בפולין ודואגים לנכסים של החברה ושלכם.

 תפקידיה העיקריים של חברת ניהול בפולין

חברת ניהול יכולה להיות ההבדל בין הצלחה או כישרון בבחירה וניהול נכסים בחו”ל. על חברת הניהול להכיר היטב את החוקים במדינה בה היא פועלת ומנהלת את הנכסים שלכם, להכיר את זכויות האזרח, זכויות השוכרים והדיירים, את גובה השכירות שהיא יכולה לבקש, כיצד להעלות בהדרגתיות את השכירות, כיצד להתנהל מול הדיירים ועוד. 

  • חברת ניהול תהיה אחראית בין היתר על תחזוקת הבניין/הדירה.
  • במידה ויש שטחים משותפים כמו גינה, חדר מדרגות ועוד – חברת הניהול תהיה אחראית גם על תחזוקה של חלקים אלה.
  • אחזקה וניהול שוטף של המערכות השונות בנכס: אינסטלציה, חשמל, מזגנים, דוד מים וכו’)
  • ניהול חשבונות ותקציבים של הנכס.
  • ועוד…

כך תוכלו להיות שקטים:

לניהול הנכס שלכם בפולין יהיה חשבון בנק ייחודי וייעודי משלו שבו יתנהלו כל ההכנסות וההוצאות של הנכס. לכם כמשקיעים יש שליטה מלאה בכל הקשור לחשבון שלכם ואתם חותמים לחברת הניהול על ייפוי כוח שזו תוכל לנהל את החשבון שלכם משם. בהסכם שייחתם בין הצדדים יהיה סכום שיוחלט מראש שיהיה התקציב החודשי המקסימלי וכמובן שכל החשבונות מתנהלים בצורה שקופה מול היזם. כמובן שהיזם יכול להשתחרר מעבודה עם חברת הניהול בכל זמן וללא קנס, אולם יש להודיע על כך חודשיים מראש. כך אנו בוחרים לעבוד כדי לדעת שאנו עובדים רק עם מי שרוצה לעבוד אתנו ולא מחזיקים אף אחד בכוח.

מעטפת מלאה למשקיע הישראלי:

אנו מכירים בטבע של היזם הישראלי שהוא יותר חושב, יותר מחושב ויותר חושד לכל פרט וצעד מתוך הרגשה שהולכים לנצל אותו או לרכב עליו. לכן אנו דוגלים בעבודה בשקיפות מלאה מול הלקוחות ודואגים ליזמים:

  • למציאת נכסים בעלי פוטנציאל תשואה גבוה ושכירות מהירה.
  • להשבחת הנכס ויצירת רווחים במהירות.
  • להעלאה מבוקרת של שכר הדירה כדי להגדיל רווחים.
  • לניהול ספרי התשלומים של הנכס: הכנסות והוצאות.
  • לגביית התשלום מהשוכרים וטיפול משפטי בעת עיכובים בתשלומים.
  • לשיפוץ ותחזוקה שוטפת של הנכס.

שירות ברמה הגבוהה ביותר:

כפי שאמרנו – הצלחה בהשקעת נדל”ן בחו”ל ובפולין בפרט תלויה במידה רבה בחברת הניהול המתחזקת את הנכסים שלהם. מרבית חברות הניהול מציעות שירותים בסיסיים אולם אצלנו תוכלו ליהנות ממעטפת עצומה ומקיפה ליזם הישראלי כך שאתם יכולים לשבת בבית רגל על רגל ולתת לכסף שלכם לעשות את העבודה עבורכם. אנו עובדים בשקיפות מלאה מול היזמים למען טיפוח שיתופי פעולה ועבודה משוטפת לאורך שנים ארוכות קדימה ואף הרחבת שיתופי הפעולה בין הצדדים עם נכסים נוספים. היזם יכול להיות מעודכן בכל עת ובשפה העברית על ידי צוות התמיכה שלנו ודרך המחשב ולכן הוא יכול להישאר רגוע ועירני לכל מה שקשור בנכס שלו.

אתם לא לבד – כל מה שרציתם לדעת על חברות ניהול נדל"ן בפולין

הגעתם להחלטה, קראתם כל מה שניתן לדעת על סוגי הנכסים להשקעה, איפה, והחלטתם ללכת על השקעה בטוחה ומניבה בפולין. בניגוד להשקעה בנדל”ן בארץ, בו אתם יכולים לשלוט באופן עצמאי בכל ההיבטים . השקעה בנדל”ן בחול היא שונה במהותה, מורכבת יותר בהיבט ניהול הרכישה והטיפול היומיומי השוטף. בוודאי שאם הגעתם להחלטה כה חשובה ולהשקעה חשובה זו תרצו ראש שקט. מי שמתעניין לראשונה בבחירת חברת ניהול להשקעות נדל”ן בחו”ל וייטב לבחור את החברה הנכונה יוכל להנות מתשואה משופרת. אז איך בוחרים חברת ניהול לנכס שלך?

מומחיות

מי שמעוניין לבצע רכישת נדל”ן מעבר באירופה ודאי מבין שאירופה איננה עשויה מקשה אחת. חשוב לבחור בחברת ניהול המתאימה את פעולתה בארץ היעד. רכישת נדל”ן בפולין אינה דומה לרכישת נדל”ן בפולין אינה דומה לרכישה במדינות אחרות. לכן חשוב לבחור בחברת ניהול המכירה באופן שוטף את המדינה והעיר בה בחרתם להשקיע. הכרות עם ההווי החברתי, שליטה בשפה המדוברת לצד קשרים שונים בעיר וכמובן הכרות כלכלית עם שיטות המיסוי השונות, נושאים חוקיים ומשפטיים, נורמות והיבטים חשובים הם הדברים החשובים עליהם יש לשים דגש בבחירת חברת הניהול שתעניק לכם את השירות.

ניהול הנכס 

חשוב לבחור חברת ניהול שתדע לעשות עבורכם את העבודה ולא חברת ניהול בה  תמצאו את עצמכם עובדים עבור ההשקעה שלכם. באם שמתם מבטחכם בחברת ניהול חשוב לשים לב לפרטים הקטנים. ולשאול – מה חברת הניהול עושה עבורכם? אולי שירותים היא מעניקה לכם בחבילת השירות אותה אתם רוכשים.  חברת ניהול איכותית וטובה תספק עבורכם שירותי איתור שוכרים ברמה הגבוהה ביותר, כך תוכלו להיות בראש שקט לא דאגות תשלום חודשיות והתשלום יעבור באופן קבוע. ייתכן מצב בו חברת הניהול גם תפעיל עבורכם שירותי ניהול רקע על מועמדים לשכירות הנכס מה שיכול ליצר אמינות רבה. 

בנוסף , חברת הניהול תגבה עבורכם את הכסף מידי חודש מהשוכרים ותבצע תמחור בהתאם למצע השוק בפולין ובהתאם להתפתחויות בכל חידוש או שינוי שוכרים. 

ומה לגבי הניהול השוטף ? שהרי לא תעלו על מטוס להחליף מנורות או לפתור בעיה בצנרת מעבר לים. חברת ניהול איכותית תדאג לכם לראש שקט גם בהיבט התחזוקה השוטפת היומיומית תוך ניהול מקצועי אל מול אנשי מקצוע מהשורה הראשונה וכן בהיבטים מורכבים יותר של שינוי מבנה או שיפוץ אל מול אדריכלים ומהנדסים ואל מול הגורמים הרלוונטיים לאישורי בנייה.  בנוסף, חברת הניהול אחראית על התשלומים אל מול רשויות המס, ותשלומי האגרות השונות על הנכס.

ניהול הנכס ברמה הגבוהה ביתר תאפשר לכם השקעה נוחה ובטוחה בראש שקט. 

מחיר הניהול – כמה זה יעלה לנו

בסופו של דבר, הכל עניין כלכלי וחשוב לבדוק גם את ההיבט הזה בבואכם לבחור חברת ניהול נכסים בפולין. ראשית, כמו בכל השקעה כדאי ואף רצוי לעשות סקר שוק. סקר השוק חיי בלהיות מדויק כשם שאין עלויות הניהול בפולין אינן זהות לעלויות הניהול בארה”ב או בערים אחרות ברחבי אירופה למשל.  גם כאן יש לשים לב להיצע, משמעות הדבר היא שעלויות הניהול של נכס בודד אינן זהות לעלויות הניהול של בניין דירות או בניין משרדים שרכשתם ואפילו לא כמו נכס תיירותי הדורש תשומת לב תמידית והעסקה של קבלנים באופן תמידי לניקיון והכנה בהחלפות האורחים. מבחינת מחיר לרוב, העלות היא שנתית, אך אינה כוללת עלויות של החלפת שוכרים הדורשים מחברת הניהול עבודה נוספת בשטח. 

לסיכום, אם שאלתם את עצמכם מספר פעמים למה כדאי לתת לחברת ניהול לעשות את העבודה עבורכם? הסיבות הן די ברורות.  חבורת ניהול טובות, המתאימות לסטנדרט שלכם, במחיר המתאים להשקעה שלכם תאפשרנה לכם ראש שקט ובטוח בכל הנוגע להשקעה שלכם. וכאמור – השקעות צריך לטפח.

WhatsApp chat