פולין ממוקמת סמוך לגרמניה, היא משתרעת על שטח מעל 300,000 ק”מ, ואוכלוסייתה מונה כ-40 מיליון תושבים. סמיכותה לגרמניה מהווה יתרון כלכלי, היא מייצאת לגרמניה כוח אדם איכותי וזול. בשש השנים האחרונות הסתכם התל”ג הפולני ב-20% במצטבר. עד הצטרפותה לאיחוד האירופי, היה השוק הפולני שוק מתפתח אך לא בעל פוטנציאל כלכלי גבוה, ב2014 עם הצטרפותה לאיחוד התהפכה המגמה לטובה וכיום היא נחשבת לבעלת פוטנציאל כלכלי עצום, הדבר מושך לשם יזמים מכל העולם כולל מישראל. זה אמנם לא מתאים לכל משקיע באשר הוא כי צריך הון עצמי רב כדי להשקיע שם, בעיקר בשל חוסר מימון בנקאי למגורים, אך בשביל חברות גדולות זה בהחלט משתלם. תחום הנדל”ן הוא אחד התחומים שכדאי להשקיע בהם, בשל הגידול בביקוש לדירות בעיקר בעיר הבירה ורשה והסביבה. אך ההשקעה צריכה להיות מושכלת ובליווי מתאים של אנשי מקצוע.

פולין מציגה יותר מעשור של מגמת שגשוג וצמיחה   

בשנת 2004 הצטרפה פולין לאיחוד האירופי, מה שהביא להשקעה של חברות זרות ולאימון עולמי בכלכלה המקומית. במשבר הפיננסי העולמי ב-2008 הכלכלה המקומית לא נפגעה. בין השנים 2009 ל-2014, רשם שוק הנדל”ן המקומי עלייה מתמדת, לאחר מכן סבל השוק המקומי ממיתון קל עד להתערבות ממשלתית בנושא, מה שנתן דחיפה נוספת וחיובית לשוק הנדל”ן. ב-2016 הציגה הממשלה תכנית גרנדיוזית לעידוד חדשנות ופריחה כלכלית במסגרתה היא משקיעה כטריליון זלוטי למען מטרה זו. פעולותיה החכמות של ממשלת פולין יחד עם העובדה שכעשרים שנה לא נבנו שם כמעט דירות חדשות גרמה לביקוש אדיר של דירות. בשנת 2016 בלבד דווח על בנייה מאסיבית של 80,000 יחידות דיור חדשות במדינה. מכירות הנדל”ן עלו באותה שנה ב-0.2 אחוז לעומת שנת 2015.

סקירה קצרה על מצבו הנוכחי של השוק המקומי

כיום הכלכלה המקומית מאופיינת בתנופת צמיחה מרשימה בעיקר בצריכה הפרטית. האיחוד האירופי ממשיך להשקיע שם בפיתוח תשתיות. פולין היא כיום יעד מועדף ל-  Out-sourcing(מיקור חוץ) לחברות אמריקאיות ואירופאיות, אחרי סין והודו. בנקים זרים מפעילים שם מרכזים לתמיכה ואדמיניסטרציה. חברות עולמיות נוספות המבצעות פעילות ענפה בפולין בעיקר בתחום הלוגיסטיקה הינם: פרוקטר אנד גמבל, אמזון ועוד. הם מפעילים שם את המרכזים הלוגיסטיים החולשים על אירופה כולה. מצד שני התחרותיות שם גבוהה מאוד, בעיקר בתחום המגורים.

מה טומן בחובו העתיד? התחזית היא: צמיחה ויציבות

תוכנית ההשקעה הנ”ל שהציגה הממשלה צפויה לפעול עד 2020 במסגרתה תשקיע המדינה בפיתוח טכנולוגיות סייבר דרך יצירת תשתית באקדמיה ועוד, ע”פ תחזית ה-OCD התל”ג המקומי ימשיך לצמוח בשיעור של 3.5% שנתי. סמיכותה של פולין לצ’כיה סלובקיה וליטא פותח בפניה אפשרות של אינטראקציה כלכלית עם מדינות מפותחות אלו, המונות, כל אחת מהם כמה מיליוני תושבים. כל אלה ועוד משליכים באופן ישיר על הנדל”ן המקומי, כלכלה הנמצאת בעלייה מתמדת דורשת בניית מפעלים, הוספת יחידות דיור למשקיעים מקומיים וזרים, הוספת בנייני משרדים ועלייה בביקוש למרכזי קניות ובילוי כתוצאה משיפור כלכלי של התושבים. 

מה הצעד הבא שלנו?

אז אם יש לכם קצת כסף להשקיע והשתכנעתם שפולין היא מדינה עם פוטנציאל רווח גבוה ויעד כדאי עבורכם להשקעה השלב הבא שלכם יהיה להיצמד לחברת ניהול ישראלית, המתמחה בשוק הפולני, ויכולה להמליץ לכם על הנכסים המומלצים ביותר לרכישה באזור. חברת ניהול כזו היא בעצם חברת נדל”ן המספקת גם שירותי ניהול נכסים מעבר לים, במדינות ספציפיות שבה היא פועלת ומנהלת נכסים שלה ושל לקוחותיה. החברה מכירה את השוק המקומי ואת הנכסים המומלצים ביותר לפי אזורים, מחירים ופרטים רבים אחרים ועל כן יכולה להמליץ לכם על נכסים לרכישה בהתאם לתקציב שלכם. כמו כן תוכל לספק לכם שירותי ניהול שוטפים של הנכס ולסייע לכם ברכישה הראשונית של הנכס, במציאת דיירים ועוד.

נדל”ן בפולין  – על האפשרויות השונות להשקעה 

בין אם בחרתם לרכוש בית, משרדים, או לשלב גם וגם, הגיע הזמן לבחור את היעד שלכם להשקעה בפולין. במידה ובחרתם להיות חלק ממשהו גדול ולאפשר לעצמכם הכנסה פאסיבית עם תשואה גבוהה.

בשנים האחרונות הנדל”ן בוורשה תופס תאוצה. ורשה מיתגה את עצמה כבירה אירופאית תוססת מלאת חיים, התיירות תפסה כיוון חזק ויותר מבקרים בעיר ורשה שכבר לא מיוחסת עם סיפורים היסטוריים בלבד. העיר הצעירה ומלאת החיים הזו היא גם הזדמנות מעולה להשקעה בנדל”ן בשל הכיוון החיובי והפיתוח הרב המושקע בה.  דירות להשקעה שלכם בעיר יכולות לכוון למספר קהלים בין אם סטודנטים הבאים ללמוד בעיר וער דירות לתיירים וכן למגורים לזוגות ומשפחות המעוניינים לגור בשכירות.

המיקום הגיאוגרפי של העיר הוא יתרון גדול בכל מה שקשור להשקעות בנדל”ן וכן חשוב לשים לב גם למגמת הבנייה ההולכת וגדלה. קצב הפיתוח בשילוב עם ההיצע הגדול שיש לוורשה בכל הנוגע לתיירות תרם רבות ליציבות הכלכלה  ועל כן כאזור השקעה מובטח עבורכם.

כמו ורשה, גם קראקוב היא עיר נדל”ן מתפתחת. השנייה בגודלה בפולין בה מתגוררים כמיליון תושבים. השקעה בקראקוב היא השקעה בטוחה שכן היא הפכה למבוקשת מאוד בתחום הנדל”ן היות וסטודנטים רבים מתגוררים בה. אוכלוסייה זו מניבה תשואה גבוהה אשר תמיד תצטרך נדל”ן לשכירות. 

במחירים נמוכים יותר להשקעה, בניגוד לקראקוב וורשה, תוכלו למצוא נדל”ן להשקעה מניבה גם בורוצלב. בעיר המתפתחת הזוכה לתנופה בכל התחומים ביניהם גם תיירות, תרבות תשתיות לימודים תעסוקה ונדל”ן ניתן למצוא פיסות נדל”ן להשקעה במחירים נמוכים ביחס לשאר פולין. העיר המתפתחת מאפשרת השקעה לטווח ארוך.

WhatsApp chat