רכישת נדל”ן בפולין וורשה- הזדמנות פז למשקיעי נדל”ן ישראלים

אנו עדים למחירי הדיור בישראל שנמצאים כל העת בעלייה והחלום לרכוש נכס, אם למגורים או אם להשקעה הופך לבלתי השגה. ישראלים רבים, גילו השקעות בנדל”ן בחו”ל, כמו למשל השקעה בנדל”ן בפולין. ההשקעה היא נמוכה והתשואה היא מניבה. כמובן שכמו בכל מדינה, עיר הבירה הינה היעד המבוקש ובמיוחד העיר וורשה, אשר מהווה צומת תחבורה נהדר בעל מוקד ייצור רב ומגוון. תושבי וורשה, נהנים מכלכלה יציבה וחזקה והם אף רוכשים נכסים מניבים בעיר עצמה או בפריפריות שלה. כתוצאה מכך, נבנו מגדלי דירות יוקרה ונכסים קיימים שודרגו. כבר בשנת 2018 מחירי הדירות עלו בשיעור של 6.8%.

שוק נדל”ן נוח לישראלים והזדמנות רווחית בהשקעת נכסים בוורשה

נדלן בפולין וורשה

ישראלים יכולים בהחלט לרכוש נכסים בפולין כאשר יש להם סכום צנוע. שוק הנדל”ן הישראלי, גרם לכך שרבים ממשקיעי הנדל”ן עוברים לשווקים באירופה ובמיוחד ביעדים שצפי המחירים רק יעלה. יש לוודא תחילה, לגבי המצב הכלכלי של מדינת היעד, אשר בה מעוניינים להשקיע. למשל כאשר מדובר באירופה, דווקא כאשר המשבר הכלכלי העולמי היה קשה בשנת 2008, מדינות הגוש המזרחי, לא סבלו מבעיה כלכלית ולכן, כאשר פולין הייתה בראש המדינות הללו, כלכלתה הייתה וממשיכה להיות יציבה וחזקה.

למשל בשנת 2018,מחיר דירה ממוצעת בוורשה, עלה ב-11.52%. מחיר של מ”ר, עומד על 2,394 יורו.   למעשה המחיר הגבוה ביותר של נכסים, הינו בעיר וורשה, בשל העובדה כי זוהי עיר הבירה והעיר המרכזית והמבוקשת ביותר בפולין. בישראל, הקיפאון בשוק הנדל”ן, כבר נמשך כ-10 שנים. לעומת זאת התשואה בפולין לעומת ישראל הינה גבוהה וכן מחירי הדירות נמוכים בהרבה. קחו לדוגמא דירה בת 90 מ”ר בוורשה, עולה כ-235,000 יורו והתשואה על שכירות בכל חודש, עומדת ע”ס של 1200 יורו. תשואה זו, ניתן לקבל, הן בוורשה והן בפריפריה של עיר זו.

הנתונים המרשימים של תשואת נדל”ן והצטרפותה של פולין לשוק האירופאי  מראים על השקעה אטרקטיבית

בגלל הנתונים המרשימים של השקעה בנדל”ן פולין, יחד עם הצטרפותה לשוק האירופאי וכן, דירוגי האשראי שרק השתפרו, אנו רואים תמונה ברורה, אשר מציבה את וורשה במיקום הגבוה בהשוואה לשאר הערים בעולם. גם העסקים שגשגו ועדיין משגשגים בפולין וכן, צעירים רבים מגיעים לוורשה, מה שגורם למקומות עבודה רבים, מקומות בילוי חדשים, מסעדות נחשבות ומועדונים, כך שהתנופה העסקית רק ממשיכה לנסוק.

הנתונים של וורשה מפליאים, היות והעיר כבר עקפה ערים אמריקאיות כמו סיאטל ובוסטון ועוד ערים באירופה. המוקד הפיננסי של פולין, מהווה צומת תחבורה אידיאלית ומוקד ייצור רב ומגוון. על פי מדד המגורים העולמי, מחירי הדיור בוורשה, עלו בשיעור של 6.8% על פי המדד העולמי. למעשה, מדובר על הזדמנות שלא תסולא בפז עבור מי שמעוניין בהשקעה בטוחה ומניבה.

מחירי הנדל”ן בפולין טיפסו בשנתיים האחרונות

עוד עובדה מראה, כי מחירי הנדל”ן בפולין בשנתיים האחרונות, עלו בשיעור של 20%-25%! על פי הצפי המחירים רק ימשיכו לעלות. התשואה השנתית עומדת על סך של 5%-7% מהשכרה וזאת בהשוואה לתשואה בגרמניה, אשר עומדת על 2.95% ובבריטניה על 2.71%. הצמיחה המהירה ביותר\ הייתה בשנת 2011 ותמיכה זו, נתמכת על פי הביקושים המקומיים והחזקים וכן, בשל העלייה הגוברת בהשקעות, כאשר היא נובעת מתקציבים של האיחוד האירופי ומפעילות כלכלית ענפה וחזקה של הארצות השכנות של פולין.

משקיעי נדל”ן ישראלים, יוכלו כבר ליהנות מתשואה גבוהה כבר מרכישת הנכס. גם שיטת המיסוי הידידותית בפולין, גרמה לנהירה של משקיעי נדל”ן מכל העולם. פולין נמצאת במקום הרביעי בעולם ברשימת המדינות שהצמיחה הכלכלית בה היא מהגבוהות ביותר  באירופה. ישנם יתרונות רבים בהשקעת נדל”ן בוורשה שבפולין ובשאר הערים המרכזיות בה, היות והתיירות בפולין הינה רבה, מה שמאפשר לרבים מבעלי הנכסים להשקעה, להשכיר לתיירים על בסיס יומי את דירתם , מה שגורם לתשואה הגבוהה ביותר בשכירות. ישנם נתונים המראים, כי אשתקד, הגיעו לפולין 20 מיליון תיירים ובשנת 2020 הצפי הוא לאותה הכמות. 

המטבע היציב ושאר הנתונים הכלכליים בפולין מחזקים את הסיבות להשקעה בנדל”ן

בגלל הנתונים הכלכליים בפולין, ההשקעה בנכסי נדל”ן הינה כדאית. זהו חוסן כלכלי ומטבע חזק, אשר מראה כי הכלכלה הפולנית רק מתרחבת והסביבה העסקית, הינה חזקה ויציבה. על מנת למצוא נכס מניב בוורשה שבפולין, מומלץ למצוא חברות בבעלות של יועצי נדל”ן ישראלים, אשר עובדים ומכירים היטב את שוק הנדל”ן המקומי, המיסוי, היכרות מעמיקה עם אנשי מקצוע כגון רואי חשבון ועורכי דין מקרקעין. כמו כן, ניתן אף לבקש ממון מהבנקים המקומיים כשאר העלות להלוואה זו, תהיה בריבית נמוכה, מה שגורם לעסקה זו, להיות משתלמת יותר.

עידוד ממשלת פולין לרכישת דירות, על מנת לעודד צעירים לרכוש נכסים, גרמה למחירים להיות נמוכים עדיין ,בהשוואה לערים אחרות באירופה . היתרון הנוסף הוא המטבע המקומי של פולין. למרות שפולין הצטרפה לשוק האירופי לפני כ-11 שנה, היא לא אימצה את מטבע היורו והזלוטי המקומי הוא המטבע הרשמי של פולין. עובדה זו, מייצרת כוח נוח להשקעה מהסיבה כי, ערכו נמוך יותר מהדולר והיורו.

פולין- כוכב עולה בהשקעת נדל”ן 

אם בזמנו, היו משקיעים בנכסים בגרמניה, היום רבים הבינו את הפוטנציאל הגלום בפולין, כאשר התשואה משכירות של נכסים למגורים או של נדל”ן מסחרי, הינה גבוהה בהרבה. כאשר הביקוש רק עולה, מה שיעלה את המחירים בתקופה הקרובה. מומלץ להתייעץ עם חברת נדל”ן פולין אשר מתמחה בנכסי מגורים ונכסי מסחר מניבים בערים המרכזיות, מה שיעניק לכם קנה מידה ואינדיקציה, לגבי השקעה נכונה בפולין.

 

WhatsApp chat