למה כדאי להשקיע בפולין VS ישראל

פולין, הינה מדינה אשר הפכה ליעד אטרקטיבי של ישראלים רבים ומשקיעים מארצות שונות, אשר מצאו אפיק השקעה מניב בהשקעה משתלמת. העלייה במשכורות, העלייה באיכות החיים, הכלכלה היציבה גרמו למשקיעים רבים ולחברות יזמיות להשקיע בנכסים מניבים ובשיקול מושכל של איתור נכסים. השאלה היא למה כדאי להשקיע בפולין VS ישראל? ראשית נתחיל בזה שהשוק הפולני, מאפשר לרכוש דירה במחיר ממוצע של 500,000 זלוטי כאשר הזלוטי הינו 1 ₪ בערך. במיקומים טובים בבירת פולין וורשה, ניתן למצוא מחירים גבוהים יותר, לעומת ערים אטרקטיביות נוספות כגון קטוביץ’ ולודג’, כאשר מחיר של דירה בערים אלה עומד על 250,000 זלוטי והתשואה גבוהה גם בדירה ממוצעת בגודל של 40 מ”ר בערך.

היום, שוק הנדל”ן בישראל לוטה באפלה. המחירים נשארו עומדים והשוק בקיפאון. המחירים עדיין גבוהים בהשוואה לשאר המדינות בעולם, אך התשואה במדינה כמו פולין היא 7% שנתית, לעומת 4% שנתית בישראל. מחירי נדל”ן פולין, עולים ביציבות של 5% לשנה והצפי הוא עלייה של 10% בשנים הבאות. עוד סיבה מספיק טובה למה כדאי להשקיע בפולין VS ישראל. מדובר על שוק נדל”ן בריא, אשר צומח בקצב טוב. הצפי הוא שבעוד מספר שנים, הקצב יכפיל וישלש את עצמו.

האם ישנם חסרונות בהשקעת נדל”ן בפולין בהשוואה לישראל?

 

ישנם חסרונות ויתרונות ברכישה של נכס בחו”ל, למשל המרחק, כשאר המדינה היא מעבר לים יש להגיע לתור אחר הנכס ולהיערך לזמן שנדרש לסידורים, טיסות, שהייה במלון ועוד. יש צורך בתרגום, כאשר מתייעצים או עורכים חוזה, החוקים שונים מאלה שנמצאים בארץ והרכישה מחייבת בדיקה מקיפה של עו”ד נדל”ן מקומי  יש לדעת כי גם המטבע הזר, יכול להשתנות מבחינת שינוי שער מה שישנה את התחשיב של ההשקעה. מבחינת מימון, לא תמיד, ניתן יהיה לקבל מימון בנקאי מהבנקים בפולין ולכן, מומלץ להתבסס על הון עצמי. כאן אולי ניתן יהיה לראות את הפן החיובי לגבי למה כדאי להשקיע בפולין VS ישראל, היות וסכום ההשקעה, הינו נמוך בהרבה בהשוואה לרכישת נכס בישראל ולכן, אין צורך להשתעבד למשכנתאות לשנים ארוכות כמו שקורה למי שמשקיע בישראל.

השיקולים הנכונים להשקעה בנכסים בפולין

ישראלים רבים כבר הבינו, למה כדאי להשקיע בפולין VS ישראל . לרוב מי שמשקיע בנכס בארץ, הוא כבר בעל נכס ולכן ישנו מס היום על נכס שני כגון דירה או בית. בפולין חוק זה אינו קיים ולכן, ישראלים רבים שחשבו להשקיע בדירה בישראל, כבר יכולים לרכוש כמה דירות קטנות באותו הסכום וליהנות מתשואה די גבוהה של 7% בשנה מכל נכס.  רבים מהמשקיעים הישראלים הבינו כי מדובר על השקעה משתלמת ואטרקטיבית ונוהרים לפולין , כך שיספיקו לרכוש נכסים במחירים שהם עדיין נמוכים.

WhatsApp chat