ניתוח מאקרו של כלכלת פולין

 

למרות הקשים שהיו לפולין לאחר מלחמת העולם השנייה, פולין התפתחה בכוחות עצמה וזכתה לכלכלה יציבה, גם במשבר העולמי שפקד אותנו בשנת 2008. במאמר זה, נביא ניתוח מאקרו של כלכלת פולין, מה שיגרום לרבים המעוניינים להשקיע בנכס מניב בפולין, את השיקולים הנכונים לרכישת נכס מניב בעל תשואה די גבוהה. בואו וניקח את העובדה, כי פולין הינה המען הגדול ביותר של קרנות הפיתוח של האיחוד האירופי. הכלכלה הפולנית, ממשיכה עדיין בביצועים מרשימים והתוצר בה, צמח בשיעור של 4% בממוצע בשנה ובמהלך 20 השנים האחרונות.

 

בשנת 2018, ניתן היה לראות צמיחה יפה בשיעור של 5.1% ברמה השנתית. גם אחוזי האבטלה בפולין, הינם מהנמוכים ביותר באיחוד האירופי ואחוז זה, עומד על 3.8%. ממשלת פולין, מצליחה זה שנים, לשמור על רמות נמוכות של אי שוויון ועוני על פי ניתוח מאקרו של כלכלת פולין.  למעשה פולין, הפכה לגרמניה החדשה של מזרח אירופה והיא מלאה בתעשייה, אשר מורכבת מחברות קטנות ובינוניות, אשר בנו את כלכלתן מאז שנת 1989. יחסי המסחר של פולין עם שאר המדינות בעולם, גדל פי 25,  ופולין מייצאת היום 200 מיליארד דולר של מוצרים שמהווים 40% מהתמ”ג שלה.

 

בפולין סביבה נוחה מאוד לעסקים

 

אם נגדיר זאת כך, פולין הינה סביבה נוחה מאוד לעסקים, היות וגם שיפור המדד בעשיית עסקים וכן, התמקדות בבניית סביב נוחה לעסקים, שיפרו את המדד  ופולין יצרה אזורי מס מיוחדים במדינה, אשר מעודדים עסקים רבים לפעול בהם. גם מערכת החינוך בפולין, נחשבת לבין הטובות בעולם והממשלה מצליחה עד היום, לבצע רפורמה גדולה ובעלות תקציב נמוך. מס ההכנסה בפולין, מוצל בין שני מדרגות מס – 18% עד להכנסה של 24,000 יורו בשנה ו-32% לכל השאר.

 

 

את  הנתונים של ניתוח מאקרו של כלכלת פולין. ניתן לראות בעובדה כה בולטת, כשר התושבים של פולין אינם עוזבים אותה לטובת ארץ אחרת, היות והכלכלה יציבה. גם אלה שעזבו את פולין לפני שנים, היום הם כבר חוזרים אליה. ניתן לראות כי חברות פולניות רבות, מוצאות כי אין להן מספיק עובדים וכן, בעקבות זה, גם המשכורות רק עולות. פולין למעשה, נהנית מאוכלוסייה צעירה, אשר אינה סובלת מבעיות כמו שאר מדינות אירופה. בפולין, קימת הגירה חיובית של סטודנטים מארצות שכנות אנשי עסקים ועוד, אשר מעוניינים לגור בפולין.

 

כלכלת פולין – סיכום

 

עד כה, ממשלת פולין פעלה באופן תקין ואחראי ובכך, יצרה סביבה כלכלית צומחת,  אשר נמצאת בפיתוח תמידי.  זו הסיבה, כי משקיעי נדל”ן אם מישראל ומשאר ארצות בעולם, לאחר  שביצעו ניתוח מאקרו של כלכלת פולין, הבינו כי זה היעד ואפיק ההשקעה הטוב ביותר עבורם מכל הבחינות.

.

 

 

 

WhatsApp chat