• הכלכלה הפולנית נמצאת בעלייה ממושכת ומאופיינת ביציבות הולכת וגדלה, מה שאומר שהמחירים ימשיכו לעלות עד להתייצבות מסוימת.
  • קצב הבנייה הוא איטי ביחס לאוכלוסייה המקומית, רוב רובם של הדירות הם דירות ישנות משנות השמונים. הדבר גרם לקיפאון בשוק הנדל”ן למשך שנים, וממילא לירידה משמעותית במחירי הדירות, עד להתערבות הממשלה. 
  • כיום הממשלה המקומית מעודדת צעירים לרכוש דירות.
  • הממשלה יזמה תוכנית המציעה ריבית נמוכה ללוקחי משכנתאות.
  • מחירי הנדל”ן היו במגמת עלייה ניכרת בשנת 2018, הסיבות לכך הם רבות, בין היתר: צמיחה כלכלית, עלייה בביקוש לדירות, ירידה בשיעורי האבטלה ועלייה בשכר.
  • העלייה בתשואות בהשקעה בפולין הורגשה הן כתוצאה מעלייה בערך הנכסים והן בעלייה בשכר דירה.
  • בערים המרכזיות נרשמה עלייה ממוצעת של 6.9% ברבעון הראשון של 2018.

כיצד להגדיל את התשואה לנכס בפולין?

פולין היא אחד מהיעדים האטרקטיביים ביותר עבור משקיעים ישראלים לרכישת נדל”ן מעבר לים. העובדה שהממשלה מעודדת משקיעים זרים, דואגת לבנות עשרות אלפי דירות חדשות מדי שונה, פועלת לטובת הרחבת ענפי התיירות, הכלכלה והעסקים במדינה – כל אלה לצד יתרונות רבים אחרים הופכים אותה לביצת זהב שכל משקיע ישראלי רוצה לקנות בה נכס ולקחת חלק בעוגה. החכמה הגדולה היא לא רק לרכוש נכס בפולין אלא גם להגדיל את התשואה שלו. זאת ניתן לעשות באמצעות מספר דרכים.

העלאה הדרגתית בשכירות:

לכל מדינה יש את החוקים וההגבלות שלה לגבי גובה השכירות שניתן לגבות וכן את גובה המיסים שהמדינה דורשת וכו’. לרוב גובה השכירות שתוכלו לגבות נמדד על ידי הממוצע המקובל של הדירות באותו אזור – כך שאזור מרכזי בעיר הגדולה שבו כל בעלי הדירות גובים שכירות גבוהה – כך תוכלו גם אתם להרוויח יותר מהשכירות. באזור נידח יותר השכירות לדייר תהיה נמוכה יותר כמו גם הביקוש להשכרת הנכס. העלאת הדרגתית בשכירות היא מקבילה לעלייה בשוק הנדל”ן במדינת היעד שכן ככל שהביקוש לנדל”ן גובר והכלכלה מתחזקת במדינה כך גם מחירי השכירות הולכים ועולים ועבורכם כבעלי הדירות זה טוב כי תוכלו להגדיל את התשואה השנתית שלכם מכל נכס בצורה טבעית.

השבחת הנכס:

טכניקה נוספת ומוכרת בתחום הנדל”ן היא השבחת הנכס. השבחת הנכס זה אומר לקחת את הנכס הקיים, לשפץ אותו, אולי להוסיף לו חדר (לא בהכרח על ידי בניית תוספת אלא על ידי פיצול חדר גדול ל2) ובכך להגדיל את הערך של הבית. כאשר ערך הבית עולה גם השכירות עולה ואז תוכלו להרוויח יותר בין אם תחליטו למכור את הבית ברווח מהיר ובין אם על ידי השכרת הדירה.

עיצוב ומילוי הבית:

עיצוב מקצועי של הבית על ידי מעצב פנים שיסייע לכם להציג טוב יותר את הבית, להבליט את התאורה הטבעית מבחוץ ולנצל כל מטר משטח הבית בצורה פרקטית, יתרמו לעליית מחיר הנכס. אם זה אינו תורם לעליית מחיר הנכס זה לפחות נותן לכם קלף מיקוח טוב יותר בעת השכרה או מכירת הבית להשגת דיל טוב יותר עבורכם. כמו כן – מילוי הבית בריהוט יכול לסייע לסטודנטים וקהל יעד רב ממעמד הבינוני-נמוך שיכול להשכיר את הדירה במחיר מעט גבוה יותר כי הוא חוסך לעצמו השקעה בריהוט ומכשירי חשמל.

השכרות לטווח קצר: 

בערים הגדולות של פולין יש אוניברסיטאות פופולאריות עם מאות אלפי סטודנטים הנחשבים לקהל נפלא עבור משקיעים שכן אלה מתחלפים לאורך השנים וזקוקים לדירות קטנות להשכרה לאורך תקופת הלימודים. השכרות לטווח קצר בדרך כלל כוללות שכ”ד גבוה יותר ועל כן תשואה יותר גבוה עבורכם. קהל יעד נוסף שיכול לעניין אתכם הוא תיירים. דירות במרכז העיר ובמיקום קרוב לאטרקציות, לרכבות ולתחבורה נוספת יכולה להוות יעד נפלא עבור תיירים המעוניינים להשכיר את הדירה לטווח קצר של זמן השהות שלהם בפולין מה שעשוי להיות להם עדיין הרבה יותר זול משהות בבית מלון. כמו כן ישנם בתי קיץ שניתן לרכוש סמוכים לאגפים אשר יכולים להוות בית נופש נפלא עבור תיירים גם כן.

WhatsApp chat